صبح ساحل علت نیمه‌کاره ماندن پل بندملا را پیگیری کرد؛

عدم بودجه، علت متوقف شدن پروژه پل رودان



نیمه‌تمام ماندن ساخت پل در یکی از ورودی‌های شهر رودان موجب اعتراض شهروندان این شهرستان شده است.  پروژه‌ای که از سال 1401 آغازشده اما اتمام آن نامشخص است.  شهروندان از این بابت که پس از بارندگی شدید، راه ارتباطی بسیاری از محلات مسدود می‌شود و راه را چند کیلومتر دورتر می‌کند، گلایه‌مند هستند. برای جویا شدن از روند این پروژه، با یکی از شهروندان رودان و مسئول واحد عمرانی شهرداری رودان گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید. 

         

 نیمه‌تمام ماندن پل و ایجاد مشکلات برای شهروندان
یکی از شهروندان رودان بابیان اینکه روند احداث پل بندملا رودان چند ماه است که متوقف‌شده، گفت: «پس از سیل شدید سال ۱۴۰۰ در رودان، احداث پل مابین محله خشورگی و بند ملا از سوی مدیریت بحران هرمزگان ضروری تشخیص داده شد و با دستور استاندار هرمزگان، پروژه به شهرداری واگذار شد». به گفته این شهروند، شهرداری رودان، عدم تخصیص اعتبار لازم را علت تکمیل نشدن این پل را می‌داند. این شهروند ادامه داد:« هر بار که در رودان بارندگی نسبتاً شدید ببارد با جاری شدن رودخانه‌های فصلی در چند نقطه شهر، همگی آن‌ها به این منطقه سرازیر می‌شوند که این اتفاق، عملاً راه ارتباطی شهر رودان را با محلات بندملا، بندزرک، بند نقی و تردد به سمت بخش بیکاه را مسدود می‌کند و شهروندان برای تردد باید مسیر ۱۵ کیلومتری را دور بزنند».
به گفته ساکنین رودان، این پل روستا‌هایی همچون سکل، بیکا و اسلام آباد را به هم وصل می‌کند و نیمه تمام ماندن ساخت آن مشکلاتی برای تردد اهالی ایجاد کرده است.
  
 مسئول واحد عمرانی شهرداری رودان: بودجه تأمین شود، عملیات تکمیل پروژه آغاز می‌شود
«مهدی صابری»، مسئول واحد عمرانی شهرداری رودان در این رابطه به خبرنگار صبح ساحل گفت:« تاکنون ۴۰ درصد پل بندملا رودان تکمیل‌شده؛ اما به علت عدم اعتبار عملیات آن متوقف‌شده است». صابری ادامه داد: «پیمانکار این پروژه نیز مدعی شده است که به‌محض تأمین بودجه، کار را شروع کرده و تا پایان سال به اتمام می‌رساند».
به گفته مسئول واحد عمرانی شهرداری رودان، این بودجه نیز از محل منابع استانی به‌زودی تأمین می‌شود.
همچنین «حجت جاودان»، شهردار رودان در خردادماه سال جاری دراین‌باره گفته بود که این پروژه در اعتبار مدیریت بحران و سیل سال ۱۴۰۰ مصوب شده بود. در آن زمان برآورد اولیه اجرای این طرح ۳۳ میلیارد تومان بوده و مبلغ تخصیصی نیز ۱۵ میلیارد تومان برای احداث دو باند تعیین‌شده بود. از مبلغ ۱۵ میلیارد تومان، فقط ۵ میلیارد به شهرداری برای اجرای این پروژه تخصیص داده شد و پس‌ازآن هم در جلسه شورای شهر رودان مقرر شد پل در دو باند جداگانه احداث شود که فندانسیون هر دو باند اجراشده است. درواقع این پل در یک باند رفت و یک باند برگشت احداث خواهد شد و فندانسیون و دیواره‌های آن نیز به اجرا درآمد، البته این روند اجرایی در شرایطی بود که تنها ۵ میلیارد تخصیص داشته که اگر کسورات قانونی آن محاسبه شود، تنها با بیش از ۳ میلیارد تومان پروژه اجراشده است.
لازم به ذکر است که عملیات اجرایی طرح تکمیل پل بندملا در سال ۱۴۰۱ آغاز شد و پیش‌بینی می‌شد این پروژه طی ۶ ماه به اتمام برسد اما حالا پس از گذشت یک سال و نیم، هنوز این طرح نیمه‌کاره باقی‌مانده است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها