ولیعهد بحرین خواستار معاوضه گروگان‌ها بین اسرائیل و حماس شد


نویسنده: عدنان نگاری

 نگاهی به عرب نیوز
ولیعهد بحرین روز جمعه خواستار «معاوضه گروگان» بین حماس و اسرائیل به منظور دستیابی به وقفه در خصومت‌ها شد که به گفته او می‌تواند به پایان جنگ اسرائیل و حماس در نوار غزه منجر شود. شاهزاده سلمان بن حمد آل خلیفه همچنین گفت که امنیت بدون پذیرفتن هر دو کشور محقق نخواهد شد و وی نقش آمریکا را در آن ضروری به هدف  دستیابی به صلح و آرامش کلیدی دانست. وی با تاکید بر اینکه حماس زنان و کودکان اسراییلی را که در غزه گروگان گرفته بودند آزاد کند و اسرائیل در ازای آزادی این افراد، زنان و کودکان فلسطینی که آن‌ها را غیر جنگنده توصیف می‌کردند، از زندان‌های خود فراخواند؛ گفت:« اکنون زمان گفتگوی مستقیم است.»
هدف از شکستن حصار جنگ این است که مردم بتوانند مرده های خود را دفن کنند و در نهایت شروع به سوگواری کنند. شاید مردم بتوانند در وهله اول از خود درباره شکست اطلاعاتی که منجر به این بحران شده است بپرسند.
قطر رهبری میانجی‌گری بین حماس و مقامات اسرائیلی برای آزادی بیش از 240 گروگان را بر عهده داشته است. بحرین در سال 2020 بر اساس توافقنامه ابراهیم با میانجیگری ایالات متحده با اسرائیل روابط برقرار کرد که تا حدی ناشی از نگرانی‌های مشترک در مورد ایران بود. بحرین شریک امنیتی مهم ایالات متحده است و میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده است.
شاهزاده سلمان وضعیت غزه را غیر قابل تحمل توصیف کرد و حماس را به دلیل حمله 7 اکتبر و اسرائیل را به دلیل کارزار هوایی که در پاسخ به آن آغاز کرد محکوم کرد. او خطوط قرمز در مناقشه، از جمله جابه‌جایی اجباری فلسطینی‌ها، اکنون یا همیشه، اشغال مجدد غزه توسط اسرائیل و تهدید نظامی غزه علیه اسرائیل را تشریح کرد. شاهزاده سلمان که در گفتگوی IISS  سخنرانی می کرد، همچنین خواستار برگزاری انتخابات فلسطین پس از پایان جنگ شد که منجر به صلح عادلانه و پایدار می شود که به گفته وی ایجاد یک کشور فلسطینی است که به بنا به عقاید او همچنین منجر به امنیت خواهد شد.شاهزاده سلمان گفت، مبادله گروگان‌ها تنها راه برای دستیابی به یک شکست ضروری در خشونت بود تا کمک‌های بشردوستانه مانند دارو، سوخت برای تامین انرژی ماشین‌های پزشکی و غذا برای فلسطینیان در غزه فراهم شود.

امارات متحده عربی از شرکت‌های خصوصی می‌خواهد در شرایط جوی ناپایدار کارشان را با انعطاف‌پذیری  انجام دهند

در حالی که انتظار می‌رود بارش‌ها و رعد و برق در برخی از مناطق امارات ادامه یابد، وزارت منابع انسانی امارات روز پنجشنبه از شرکت‌های خصوصی خواست تا 17 نوامبر، تنظیمات کاری انعطاف‌پذیر را اعمال کنند. این وزارتخانه در مشاوره خود گفت: «تدابیر لازم باید توسط شرکت‌ها انجام شود تا اطمینان حاصل شود که کار (ضروری) در فضای باز مطابق با الزامات ایمنی و بهداشت شغلی است.» شرکت ها همچنین باید از سلامت و ایمنی کارگرانی که در حال رفت و آمد به محل کار در فضای باز هستند اطمینان حاصل کنند. اوایل امروز اعلام شد در راس‌الخیمه، کلاس‌ها در مدارس دولتی از راه دور برگزار می‌شود، زیرا باران‌های شدید امارت را درنوردیده است. تیم های مدیریت بحران نیز در امارت به حالت آماده باش درآمدند.

قطر و بحرین راه‌های تقویت روابط دو جانبه‌شان را بررسی کردند
این دو کشور در یک نشست دو جانبه در مورد سطح همکاری بین دولت قطر و پادشاهی بحرین و همچنین راه‌های تقویت و توسعه آن در همه سطوح بحث و تبادل نظر کردند. ولیعهد و نخست وزیر  بحرین در این دیدار با اشاره به روابط برادرانه که دو کشور و مردم را متحد می کند، بهترین آرزوهای خود را برای قطر در راه ادامه پیشرفت و توسعه ابراز به زبان آورد. وی بر اهمیت تداوم تقویت این روابط در سطوح بالاتری که به دستیابی به آرمان‌های مشترک کمک می‌کند و نشان دهنده رشد و شکوفایی دو کشور و ملت برادر است، اشاره کرد. در این جلسه درباره پروژه پل قطر-بحرین بحث و تبادل نظر شد و مقامات ذیربط در هر دو کشور موظف شدند این طرح ها را تکمیل و اجرای پروژه را آغاز کنند.
دو طرف همچنین در مورد تعدادی از موضوعات مورد علاقه مشترک و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی از جمله تحولات وضعیت نوار غزه گفتگو کردند و بر لزوم توقف فوری جنگ در این منطقه و حفاظت از غیرنظامیان تاکید کردند. تنها راه ثبات در منطقه اجرای تصمیمات مشروعیت بین المللی برای ایجاد کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 4 ژوئن 1967 به پایتختی بیت المقدس شرقی است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها