آخر هفته گذشته، هرمزگانی‌ها شاهد بارش رگباری و شدید پاییزی بودند

روز بارانی حادثه ساز



طبق اعلام پیش‌بینی هواشناسی هرمزگان پنج‌شنبه و جمعه گذشته، هم استانی‌ها شاهد بارش رحمت الهی بودند.بارش رگباری و شدید پاییزی  که طراوت و شادابی خاصی به منطقه ارمغان آورد. پنج‌شنبه 25 آبان ماه فعالیت موجی بارشی در سطح استان سبب ابرناکی، رگبار باران و رعدوبرق،وزش باد و در پی آن دریا متلاطم و ساعاتی اسکله‌های تردد شناورها تعطیل شد. روز جمعه بارش اندک و پراکنده بود. بندرلنگه نیز بیشترین میزان بارندگی 56.3 با  میلی‌متر در دو روز اخیر را ثبت کرد.
هم‌زمان با بارش باران پاییزی در بندرعباس  شاهد ترافیک سنگین در خیابان‌ها و آبگرفتگی  شدید معابر، همچنین قطعی آب و برق و اختلال در اینترنت و انسداد کانال‌های فاضلاب  و وقوع تصادفات بودیم.در این روز یک تیر برق در محله نایبند بندرعباس روی یک‌منزل مسکونی ، چندین  درخت  بر روی خانه و پیاده‌رو سقوط کردند که البته حادثه جانی در پی نداشت. 
پسر نوجوانی نیز درون چاه در بلوار پروفسور خوشنودی سقوط کرد که با تلاش تیم آتش‌نشانی نجات یافت. به گفته «محمدامین لیاقت»، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس ساعت 18 و 36 دقیقه پنج‌شنبه طی تماس تلفنی با مرکز ۱۲۵ آتش‌نشانی، خبر سقوط پسر نوجوان به درون چاه ایجادشده جهت انجام عملیات عمرانی واقع در بلوار پروفسور خوشنودی کوچه دانشجو دریافت شد و بلافاصله تیم عملیات امداد و نجات از ایستگاه‌های شماره ۳ و ۹ به محل اعزام و عملیات نجات فرد صورت گرفت علت این حادثه عدم رعایت اصول ایمنی و محصورسازی محیط چاه‌های ایجادشده جهت عملیات عمرانی اعلام شد.
 لیاقت از نجات 33 نفر محبوسان  در 20دستگاه  آسانسور به علت قطعی برق ، رفع آبگیری معابر و خیابان‌ها، نجات راننده یک دستگاه تریلی در غرب بندرعباس براثر واژگون خبر داد.
  
 22 فقره تصادف جرحی و خسارتی
سرهنگ مهدی نیکبخت رئیس پلیس‌راه استان هرمزگان با اشاره به اینکه در این دو روز بارندگی ، 22 فقره تصادف جرحی و خسارتی در جاده‌های برون‌شهری استان رخ‌داده است گفت: خوشبختانه در این بازه زمانی تصادف فوتی نداشتیم. وی بیشترین تصادفات در جاده‌های میناب و اکثر بر اثر واژگونی  دانست و افزود: در این مدت 9 فقره تصادف جرحی با 11 نفر مجروح و 13 فقره تصادف خسارتی رخ‌داده است که اکثر خودروهای حادثه‌ای سواری بودند. وی علل حادثه را عدم توانایی در کنترل  وسیله نقلیه در جاده‌های لغزنده، عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه ذکر کرد. سرهنگ نیکبخت همواره به رانندگان توصیه کرد  تا هنگام بارندگی ضمن رعایت دقیق مقررات، رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه را در طول مسیر داشته باشند و از صحبت کردن با تلفن همراه و سرنشینان خودرو نیز خودداری کنند. 
وی  ادامه داد:سرعت کمتر رانندگی در این شرایط نیازمند احتیاط و رعایت فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی است تا در هنگام کاهش سرعت یا ترمز ناگهانی خودروی جلویی تصادف ایجاد نشود. رئیس پلیس‌راه استان خاطرنشان کرد: رانندگان در جاده‌های لغزنده از ترمزهای ناگهانی جداً خودداری کنند، خودروهای سنگین اگر احساس می‌کنند جاده لغزنده است، در کنار خیابان پارک کنند تا بعد از بارندگی حرکت کنند تا مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید.
  
 389 مورد مأموریت
دکتر محمود حسین پور رئیس اورژانس پیش بیمارستانی هرمزگان نیز بیان داشت که تیم اورژانس  115 در پنج‌شنبه و جمعه گذشته  389 مورد مأموریت انجام دادند. وی 137 مورد مأموریت را مربوط به حوادث ترافیکی (تصادفات) عنوان کرد. دکتر حسین پور  آمار مأموریت‌های 18 و 19 آبان ماه ( دو روز آخر هفته قبل از بارندگی) را 420 مورد دانست که 149 مأموریت مربوط به   تصادفات بوده است. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها