شمار مصدومان زلزله زاهدان به ۷۱ نفر افزایش یافت



مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی بروز زمین لرزه ۴.۷ ریشتری شب گذشته زاهدان ۷۱ مصدوم سرپایی به وسیله نیروهای اورژانس یا با خودروی شخصی به چهار بیمارستان این شهر مراجعه کردند.

به گزارش صبح ساحل، «مجید محبی»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع زلزله ۴.۷ دهم ریشتری بامداد امروز زاهدان در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ۷۱ نفر مصدوم شدند که بیشتر مجروحان بر اثر افتادن از تخت و یا هنگام پایین آمدن از پله ها دچار مصدومیت سطحی شده و تعدادی از این افراد نیز دچار استرس و فشار روانی شدند.

وی افزود: فعالیت تیم‌های ارزیاب برای بررسی خسارات احتمالی بلافاصله پس از حادثه آغاز شده و نتیجه آن در اولین فرصت از طریق روابط عمومی استانداری و رسانه های رسمی اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه زلزله قابل‌پیش‌بینی نیست، ادامه داد: باید همیشه حواسمان به نکات ایمنی و هشدارها باشد، در این استان سه ایستگاه باند پهن زلزله‌نگار و ۲۹ دستگاه شتاب نگار وجود دارد اما اینکه مشخص شود زلزله دارای پس‌لرزه هست یا خیر قابل پیش‌بینی نیست.

وی ادامه داد: به دنبال وقوع زلزله ۴.۷ دهم ریشتری زاهدان امروز هیچ تعطیلی و تغییر ساعت کاری در سطح مدارس و ادارات وجود ندارد؛ اما تأکید بر رعایت نکات ایمنی باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها