به همت اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه آموزشی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان



مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان گفت: سامانه مؤدیان نقش قابل‌توجهی در جلوگیری از فرارهای مالیاتی دارد.
  
    
به گزارش صبح ساحل، جعفر احسانی مهر که در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان با خبرنگاران سخن می‌گفت افزود: ثبت‌نام در سامانه و اجرای کامل سامانه مؤدیان باعث ایجاد عدالت، افزایش شفافیت اقتصادی  و کاهش فساد می‌شود.وی ادامه داد: سامانه مودیان‌ مالیاتی یکی از راه‌های جلوگیری از فرار مالیاتی است و تمام مشمولان باید زیرپوشش این سامانه قرار بگیرند.احسانی مهر اضافه کرد که استفاده از سامانه مودیان مالیاتی و رصد درآمدهای افراد به‌طور کامل می‌توان به‌صورت ریشه‌ای مشکلات نظام مالیاتی فعلی را مرتفع کرد و به این وسیله جلوی فرارهای مالیاتی را گرفت. وی عنوان کرد: فرارهای مالیاتی یکی از مشکلات بسیار مهمی است که باعث کاهش بودجه شده ‌و از سوی دیگر می‌تواند باعث فشار بیشتر به سایر مؤدیان و افراد پرداخت‌کننده مالیات باشد پس نقش سامانه مؤدیان مالیاتی به‌عنوان یک بستری که باعث جلوگیری از فرارهای مالیاتی و برقراری عدالت می‌شود، بسیار مهم است. این مقام مسئول در رابطه با سؤال صبح ساحل  مبنی بر دو برابر شدن مالیات‌ها در سال آتی گفت: موضوع دو برابری مالیات‌های اشخاص، مشاغل و شرکت‌ها به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد و تنها معیار برای انتخاب افرادی که مشمول ثبت‌نام در سامانه مودیان مالیاتی می‌شوند، قانون است. وی یک نظام مالیاتی کارآمد و عادلانه  را مبتنی بر ایجاد  شفافیت اقتصادی شامل مالیات‌ها و کارآمدی سازمان امور مالیاتی و دولت و ... عنوان کرد و  بابیان اینکه اجرای سیستم مؤدیان، فرایند پرداخت مالیات را در کشور متحول و آن را کارآمدتر و هوشمندتر کرده است افزود:  سامانه مؤدیان مالیاتی یک سایت بسیار پرکاربرد دانست که برای ثبت اظهارنامه‌های مختلف مالیاتی، صورت‌حساب‌ها و فاکتورها مورداستفاده قرار می‌گیرد و تمامی صاحبان مشاغل مختلف مکلف  هستند که در این سامانه ثبت‌نام کنند. احسانی مهر به  تسهیل برنامه‌ریزی بلندمدت مالی و پیش‌بینی میزان وصول مالیات آتی در سامانه مؤدیان پرداخت.
مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان در ادامه سخنان گفت: امروزه تأثیرات گسترده شدن دنیای اینترنت و دیجیتال در کسب‌وکارها و فعالیت‌های مختلف دیده می‌شود از جمله اثرات مثبتی که تکنولوژی روی فعالیت‌های اداری داشته است، بحث سامانه‌های مختلف است .
 احسانی مهر تاکید کرد: در برخی از آحاد جامعه این برداشت وجود دارد که مالیات بر ارزش‌افزوده ناعادلانه است و در هر مرحله از کالا بدون توجه به اعتبار مالیاتی اخذ می‌شود که این‌چنین نیست بحث این است که باعث شفافیت اقتصادی است این امر مستلزم این است که نظام عادلانه مالیاتی در پیش داشته باشد .
مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان با تأکید بر اینکه تا پایان آبان ماه سال جاری 100درصد از مالیات‌های استان گفت:  در7 ماه گذشته  مازاد بر مبالغ ارزش‌افزوده ۳۰۰ میلیارد تومان ناشی از واحدهای تولیدی که در این استان فعال اما فاقد سوابق مالیاتی در استان هستند در راستای تأمین منابع مالیاتی به‌حساب شهرداری‌ها ، دهیاری‌ها و … واریز شد.گفتنی است ، کارگاه آموزشی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان با همکاری اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی هرمزگان و اداره کل امور مالیاتی هرمزگان در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی هرمزگان برگزار شد .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها