صبح ساحل دلایل متروکه ماندن پایانه مسافربری بندرعباس را بررسی کرد:

کلنگ پایانه، لنگ اعتبار



طرح پایانه مسافربری بندرعباس از آن دست پروژه‌هایی است که پس از 12 سال راکد ماندن، همچنان خاک می‌خورد. پروژه‌ای که قرار بود فروردین‌ماه سال 93 به بهره‌برداری برسد؛ اما به دلایلی چون عدم تأمین اعتبار از سوی شهرداری بندرعباس، راه‌آهن بندرعباس است. مسئولان شهرداری بندرعباس در گفتگو با صبح ساحل، عواملی چون گرانی مصالح و شرایط اقتصادی را علت اصلی مسکوت ماندن پروژه عنوان کرد.
  
   
 وعده تکمیل طرح پایانه مسافربری در دستور کار
سال 1390 به دلیل شرایط نامناسب پایانه فعلی، کلنگ احداث پروژه‌ای جدید در نزدیکی راه‌آهن بندرعباس با مساحت 6500 مترمربع و همچنین احداث ساختمان‌هایی جهت ایجاد سرویس‌های بهداشتی و حمام، رستوران مجهز و حمام و بخش‌های دیگری ازجمله محوطه‌ای به مساحت 1500 مترمربع، به زمین خورد. پروژه‌ای ارزشمند که متأسفانه برای ساخت آن میلیاردها تومان هزینه شده است. از شروع پروژه احداث پایانه مسافربری بندرعباس سال‌هاست که می‌گذرد
حمیدرضا حیدری پوری رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس در خصوص عدم تکمیل این پروژه گفت: «چند برنامه برای تکمیل این طرح در دستور کار شهرداری قرارگرفته است و قطعاً به‌زودی اجرایی می‌شود».
 
 
 کمبود بودجه دلیل عدم تکمیل پروژه پایانه مسافربری
رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: «دستور شهرداری بندرعباس به جهت اتمام تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام است؛ اما اجرای این طرح بنا بر بزرگی پروژهٔ و به دلیل وجود تورم در کشور نیازمند تخصیص اعتبار بالایی است. در حال حاضر جلسات متعددی در این خصوص برگزارشده که در آن چند برنامه برای تکمیل این پروژه در دستور کار قرارگرفته است چراکه این میزان تخصیص اعتبار از توان شهرداری خارج است؛ در مرحله اول قرار است از طریق خرید اوراق، هزینهٔ لازم برای تکمیل پروژه را دریافت کنند، مرحله دوم جذب سرمایه‌گذار است. در حال حاضر با جلساتی که برگزارشده است یک سرمایه‌گذار برای تکمیل این پروژه اعلام آمادگی کرده و جلساتی در خصوص روند تخصیص اعتبار در حال انجام است تا به‌زودی شاهد اجرای تکمیل این پروژه در آینده نزدیک باشیم».
   
 شهرداری شرایط اقتصادی
حیدری پوری افزود: «رکود اقتصادی، تورم و گرانی مصالح، تمامی این عوامل دست در دست هم دادند تا این پروژه همچنان نیمه‌تمام باقی بماند، پروژه‌ای که آن زمان با هزینه‌ای بسیار کمتر می‌توانست به اتمام برسد به دلیل تورم حال حاضر نیازمند بودجه‌ای کلان برای بهره‌برداری است، اما انجام و اتمام این پروژه یکی از دغدغه‌های مسئولین استانی بوده و تمام تلاش خود را برای اتمام این پروژه نیمه‌تمام به کار می‌بریم».
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها