اپل با iOS 17.2 پشتیبانی از شارژ بی‌سیم Qi2 را به آیفون 13 و 14 می‌آورد



آپدیت iOS 17.2 که قرار است اپل آن را در آینده‌ای نزدیک برای عموم منتشر کند، پشتیبانی از استاندارد نسل جدید شارژ بی‌سیم Qi2 را برای گوشی‌های آیفون 13 و آیفون 14 فراهم خواهد کرد.

دیجیاتو نوشت: همان‌طور که 9to5Mac و برخی نشریات دیگر گزارش کرده‌اند، در یادداشت‌های مربوط به به‌روزرسانی iOS 17.2 RC آمده است که این آپدیت «پشتیبانی از شارژر Qi2 را به تمام مدل‌های آیفون 13 و مدل‌های آیفون 14» اضافه می‌کند.

سرعت استاندارد شارژ بی‌سیم Qi2 برای گوشی‌های آیفون

با اضافه‌شدن پشتیبانی از این استاندارد جدید، مدل‌های آیفون 13 و آیفون 14 با شارژرهای بی‌سیم Qi2 نیز کار خواهند کرد و هرچند در توضیحات آپدیت iOS به سرعت آن اشاره نشده است، اما می‌توان انتظار داشت که گوشی‌های آیفون با شارژرهای دارای گواهی Qi2 از سرعت شارژ بی‌سیم 15 وات بهره‌مند شوند. Qi2 نسل بعدی فناوری شارژ بی‌سیم Qi است که از یک سیستم مغناطیسی قدرتمند برای ترازبندی و شارژ سریع‌تر دستگاه بهره می‌برد. همچنین باید اشاره کرد که اپل هم‌اکنون پشتیبانی از Qi2 را به مدل‌های آیفون 15 اضافه کرده است؛ بنابراین این دستگاه‌ها درحال‌حاضر با این استاندارد سازگار هستند.

تاکنون کاربران آیفون تنها از طریق شارژرهای دارای گواهی MagSafe می‌توانستند دستگاه خود را با سرعت بی‌سیم 15 وات شارژ کنند و سرعت شارژرهای ارزان‌تر سازگار با MagSafe به 7.5 وات محدود می‌شدند. با ارائه فناوری جدید Qi2 که عملکرد مشابهی را ارائه می‌کنند، حالا مصرف‌کنندگان انتخاب‌های بیشتر و مقرون‌به‌صرفه‌تری در مورد شارژرهای بی‌سیم 15 واتی خواهند داشت.

Qi2 اولین‌بار در CES 2023 معرفی شد. طبق گفته کنسرسیوم WPC (کنسرسیوم برق بی‌سیم)، درحالی‌که خروجی این فناوری درحال‌حاضر روی 15 وات محدود شده است، اما در نسخه‌های آینده سرعت آن به‌طور قابل‌توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. انتظار می‌رود اولین دستگاه‌های سازگار با Qi2 در تعطیلات پایان سال جاری میلادی وارد بازار شوند و احتمالاً در CES 2024 شاهد دستگاه‌های بیشتری با این فناوری خواهیم بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها