حواشی هفته



در ستون «حواشی هفته»، به مرور اخبار و حاشیه‌هایی که در هفته گذشته پربازدید شده و مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته‌است، می‌پردازیم.

سرنوشت تتلو چه می‌شود؟

 

امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو که در ترکیه به علت شکایت های خصوصی متعدد بازداشت شده بود روز گذشته از مرز بازرگان تحویل ایران شد و بلافاصله با دستور قضایی بازداشت شد. این خبر با واکنش‌های بسیاری در شبکه های مجازی همراه بوده است به گفتهی مهاجری، وکیل پایه یک دادگستری: جرم‌هایی که تتلو در ترکیه مرتکب شده است در ایران قابل پیگیری است و نیاز به شاکی خصوصی ندارد.تتلو طیف وسیعی از پرونده ها را با عناوین مختلف دارد که میتواند معادل افساد فى الارض باشد. حال باید دید سرنوشت او چه می‌شود.

 

حواشی شایعاتی درباره‌ی زندگی خصوصی شهردار تهران

در چند روز گذشته شایعاتی درمورد زندگی خصوص شهردارتهران در فضای مجازی منتشر شد که سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به شایعات درباره‌ی زندگی خصوصی علیرضا زاکانی گفت: از همه مشارکت‌کنندگان این «پروژه» شکایت شده و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد. عبدالمطهر محمدخانی در واکنش به شایعات اخیر درباره‌ی شهردار تهران در شبکه‌ی اجتماعی ایکس نوشت:«با یک جهش بی‌سابقه در عرصه فیک‌نیوز، دروغ‌پردازی بی‌شرمانه‌ای علیه زندگی شخصی شهردار تهران انجام شد. از همه مشارکت‌کنندگان این «پروژه» شکایت شده و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

 

تک درنای سیبری، امید هنوز به ایران نیامده!

 امید، تنها بازمانده از جمعیت غربی درنای سیبری است که تا ۱۶ سال قبل با «آرزو»‌ همسرش برای زمستان‌گذرانی به تالاب فریدونکنار در مازندران می‌آمد. پس از شکار یا تلف‌شدن پرنده ماده که هنوز دلیل اصلی ازدست‌رفتن او به‌صورت واضح مشخص نیست، امید هرساله مسیر چند ۱۰۰ کیلومتری را بال می‌زند و به این خطه از شمال کشور می‌آید. اما با گذشت نزدیک بیش از بک‌ماه از سفرهرساله او، هنوز خبری از این درنا نیست و به همین دلیل فعالان محیط‌زیست نگران نیامدن امید به ایران هستند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مازندران در گفت‌وگو با «شهروند» به این موضوع اشاره می‌کند که هنوز از آمدن امید ناامید نشده‌ایم و تجربه سال‌های قبل نشان می‌دهد او گاهی سفرش را تا نیمه‌های آذر هم به تعویق انداخته است.

 

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها