ستون مشاوره؛

ما راهی برای زندگی بدون مواد مخدر پیدا کردیم



انجمن معتادان گمنام ایران نهادی است مردمی ، خودجوش وغیر انتفاعی که با هدف کمک ونجات معتادان از اعتیاد بنیان گذاری شد. به دلیل رعایت اصل گمنامی ، هیچ مدرکی ازحضور اعضا درانجمن تهیه نمی‌شود  ودر نتیجه تهیه آمار دقیق اعضای در حال بهبودی میسر نیست در حال حاضر ، هر روزه جلسات متعددی در اکثر نقاط کشور برگزار میشود وتعداد قابل توجهی ازمعتادان توانسته اند . با کمک اصول این انجمن ازچنگال بیماری اعتیاد رها شوند. رشد این جلسات وگروه ها تنها شاخص موفقیت درانجمن معتادان گمنام ایران است. عضویت دراین انجمن کاملا رایگان بوده هیچ شرط وشروطی ندارد وهر معتادی ، بدون درنظر گرفتن نوع ماده مخدر مصرفی عقیده وضع مالی ، سن نژاد وجنسیت میتواند به معتادان گمنام بپیوندند وعضو انجمن باشد. هرفرد معتادی که تمایل به قطع مصرف داشته باشد می‌تواند در جلسات NA  شرکت کند در ادامه می خوانیم.
سلام ، من سن زیادی ندارم . این کم سن و سالی مانع شدن من نبود .  علیرغم این سن وسال کم ، چون معتاد بودم اعضای انجمن معتادان گمنام مرا بپذیرفتند.دورانی که شخصیت پردازی من شکل می گرفت هرشکل وقالبی را می پذیرفتم . اطرافیانم انسانهای اخلاق گرایی بودند و همگی در مسیر رشد اجتماعی زندگی می کردند والبته چندتایی هم که با دود و دم سروکار داشتند . از آنجایی که من مستعد اعتیاد بودم ازدسته دوم الگوبرداری کردم .مدت کوتاه وزودگذری را در عالم نشئگی خوش گذراندم ، که این ارزش تقاص پس دادن را نداشت . به اصطلاح می خواستم غم دنیا را فراموش کنم که همان هم در هراس ونگرانی تهیه ومصرف ، ( تمام شدن و قحطی جنس ، خماری ، بی پولی و احتمال گیرافتادن و ... ) رنگ باخت.خانواده واطرافیانم را درگیر اعتیادم کرده بودم . تهیه داروهای مجاز وغیرمجاز ، مهیا کردن پول وشرایط ومحیط برای ترک دغدغه آنها شده بود .
اما تمام سعی وتلاش آنها بیهوده بود و درحالت ترک باقی ماندن من دوام چندانی نداشت من منکر حقیقت اعتیاد بودم . پایه انکارم این بود : افسانه ای که می گوید تو جوانتر از آن هستی که معتاد شوی فکر می کردم این به اقتضای سن و سالم است ، بعدا یک جوری خودش حل می شود و یا اینکه هنوز هم جا برای مصرف وهم جا برای ترک هست.مصرفم روز به روز ادامه پیدا کرد وقطع مصرف به فرداها موکل می شد. تحصیلاتم بصورت شبانه درآمد ودر آخر آن را هم رها کردم.سروکارم با مراکز اصلاحی افتاد وبدنبال آن تلاش ودلخوری هم شتاب بیشتری گرفت. خانواده آنقدر به تنگ آمده بودند که دست به دامان بزرگان قوم وخویش می شدند تا مگر با نصایح آنها رفتارم را اصلاح کنم. اما چیزی در درون من نهادینه شده بود که به این راحتی راضی به تغییر مسیر نبود. دعا می کنم هیچ کس گرفتار این نوع شیوه زندگی نشود.برای من حقیقت این بود ، وقتی NA به آمدم انگار دعاهایم اثر کرده باشد . خوشبخت بودم از اینکه این پیام به من رسید . افراد زیادی بودند که اعتیاد زندگی شان را به تباهی کشاند ، بدون آنکه فرصت اقدامی برای بهبودی بیابند یا اینکه حتی نام انجمن معتادان گمنام را شنیده باشند .   به NA که آمدم شنیدم از این ناخوشی بعنوان بیماری اعتیاد یاد می کنند .
اوایل می خواستم مانند گذشته   همه را دور بزنم و گریزی مصرف کنم ولی آنها می گفتند : خوب است آدم با خودش صادق باشد.راست می گفتند که معتاد برای خودش رفیق نابابی است . اصلا بدون هیچ عاقبت اندیشی یک راست می خواستم بروم مصرف کنم.پاکی وبهبودی من برپایه پرهیز از هرنوع مواد مخدر استوار شد. دیگر با دوستان قدیمی هم تعارف نداشتم وپیشنهاد مصرف را رد کردم . شوخی که نبود ، مسئله مرگ و زندگی بود.در ادامه رفتن به جلسات   به یک نفر بعنوان راهنما اعتماد کردم و دوازده قدم    را بکار گرفتم ، اگر برای اولین بار در زندگی توانستم کاری را به اتمام برسانم کار کرد همین دوازده قدم    بود.رفته رفته وسوسه دیوانه وار مواد مخدر دست از سرم برداشت و پاکی ام طولانی مدت شد ، امروز قابلیت فعالیتهای شغلی و اجتماعی را بدست آورده ام . زخم های خانواده رو به التیام نهاده وبهبودی من به آنها هم سرایت کرده ، دیگر سربار آنها نیستم.مطالبی که آورده شده تجربه یکی از اعضای NA است که به واسطه انجمن معتادان گمنام پاک مانده وراه تازه ای برای زندگی یافته است.  
 خدمات انجمن معتادان گمنام از طریق کمک یک معتاد به معتاد دیگر کار می کند و کاملا رایگان می باشد.
روابط عمومی انجمن معتادان گمنام هرمزگان 09175767026
آدرس جلسات انجمن معتادان گمنام هرمزگان 09175767027 
وب سایت WWW.na.iran.org
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها