رئیس هیات ژیمناستیک استان خبر داد:

هرمزگان در جایگاه دوم کشوری قرار دارد



در مراسمی از برگزیدگان مسابقات ژیمناستیک پسران و دختران که در سطح ملی حائز رتبه شده بودند، تجلیل شد.
طی مراسمی که در خانه ژیمناستیک بندرعباس با حضور عبدالرحیم سپهر تاج رئیس هئیت ژیمناستیک استان، احمد مرادی و محمد آشوری نمایندگان مردم هرمزگان، مظفر مهری خادمی نسب مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان و جمعی از مسئولان و مربیان ورزشی استان برگزار شد  از 27 برگزیده مسابقات ژیمناستیک پسران و دختران هرمزگانی و مربیان بخش بانوان مرضیه محمد بابایی و در بخش آقایان میلاد رمضانپور که در سطح ملی حائز رتبه شده بودند، تجلیل شد .  ورزش ژیمناستیک یک ورزش پایه است و برای حضور در هر رشته ورزشی فعالیت در این رشته حائز اهمیت است. 
عبدالرحیم سپهر تاج رئیس هئیت ژیمناستیک استان در این مراسم عنوان کرد:  از آغاز فعالیتم در قامت خادم هیئت ژیمناستیک استان تا اکنون که سومین دوره  حضورم است شاهد پیشرفت هرچه بیشتر ژیمناستیک  کاران هرمزگان در سطح کشوری بوده‌ام.  وی بیان داشت: در زمان آغاز فعالیتم ورزش ژیمناستیک هرمزگان شناخته‌نشده بود و ازنظر فنی در جایگاه زنگ تفریحی برای استان‌های دیگر بودیم  اما ما درهمان مقطع زمانی با جذب یک مربی خارجی از ارمنستان توانستیم در دوره اول مسابقات یک ملی‌پوش و در دوره ‌بعدی دو ملی‌پوش را به کشور معرفی کنیم.
سپهر تاج افزود:  ناصر خضری سرمربی تیم ملی ترامپولین کشور را در استان  جذب  کرده‌ایم  و شاهد  هستیم که بچه‌های ما پتانسیل این که بتوانند در جایگاه بسیار خوبی در کشور قرار گیرند را دارند. از زمان حضور خضری هم در رده بانوان هم آقایان شاهد پیشرفت بودیم و با حضور ایشان با فعالیت مستقیم در بخش آقایان و انجام آموزش‌های لازم مربیان خانم و انتقال این اطلاعات به ورزشکارانشان در چند سال اخیر صاحب‌مقام‌های خوبی شده ایم. 
همچنین در مسابقات لیگ کشور توانستیم در رده‌های مختلف مقام‌های اول تا سوم را کسب  کنیم و در گروه تیمی در سطح کشوری دوم شدیم که حاصل زحمات زیاد همکاران ما و برنامه‌ریزی دقیق این عزیزان بود.
رئیس هئیت ژیمناستیک استان در ادامه گفت: «می‌توانیم به‌جرات اعلام کنیم که استان هرمزگان با توجه به شرایط مهیا شده قطب ترامپولین کشور خواهد بود و به‌زودی با تلاش‌های انجام‌شده امیدواریم در رده پسران نیز به حد دختران برسد. 
وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر چند نفر از  ژیمناست های هرمزگان به تیم ملی دعوت شده اند. 
عبدالرحیم سپهر تاج بیان داشت: همان‌طور که اعلام کردم ورزش ژیمناستیک در استان مظلوم واقع‌شده و آن اندازه که نیاز است به آن بهاداده نشده است. 
وی گفت: خیلی از کشورهایی که صاحب مدال المپیک در دنیا هستند یا بیشترین آمار کسب مدال‌های المپیک رادارند کشورهایی هستند که به ژیمناستیک خود بهاداده‌اند. یکی از خواسته‌های ما این است که بچه‌های بااستعداد ما مخصوصا دختران‌مان بتوانند در مسابقات برون‌مرزی با حفظ پوشش اسلامی شرکت کنند تا بتوانیم به جایگاه خودمان در جهان برسیم. 
متأسفانه فدراسیون ژیمناستیک حال ‌و روز خوبی ندارد و با چالش مواجه است و ما در یک‌قدمی تعلیق از سمت فدراسیون جهانی قرار داریم.
رئیس هئیت ژیمناستیک هرمزگان گفت:  همکارانمان در این مدت در استان خیلی تلاش کردیم و نتیجه‌ این تلاش، رشد چشمگیری در آمار ورزشکاران سازمان‌یافته‌ بود و ما در حال حاضر ۳۲۲۲ نفر در استان و ۹ شهرستان فعال داریم. 
این آمار نسبت به سال گذشته رشد تقریبا ۵۰ درصدی داشته است و هدف ما این بوده که به هر طریقی این رشته را در استان معرفی کنیم . 
عبدالرحیم سپهر تاج رئیس هئیت ژیمناستیک استان اظهار داشت: از استعدادیابی در مدارس  شرو ع کرده ایم و برگزاری مسابقات در مرکز استان و فعال کردن شهرستان‌ها  تنها خواسته‌ای است که ما داریم و در همین راستای از صنایع ،نماینده‌های مجلس و مدیرکل ورزش و جوانان می خواهیم که ژیمناستیک را بیشتر دریابند. 
ورزش ژیمناستیک پتانسیل بالایی در استان هرمزگان دارد اما باید ازنظر اعتباری موردتوجه قرار گیرد و در حال حاضر اعتبار ما در حد صفر است و تمام این هزینه‌ها بر دوش خود هیئت است.
وی گفت:  به لطف خداوند، اداره کل و   نماینده‌های   استان در مجلس شورای اسلامی  با حضور در این مراسم حمایت خود را از این رشته نشان داده‌اند و ما برای رسیدن به یک هدف پای‌کار آماده‌ایم. 
نماینده‌ها و مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز به عملکرد هیئت ژیمناستیک اشرافیت دارند و رویکردشان نسبت به هیئت ژیمناستیک رویکرد بسیار مثبت بوده است.
 انتظار داریم این حمایت‌ها همیشگی باشد و قطعا اگر توجه بیشتری از سمت مسئولین و از سمت صنایع به این ورزش باشد، موفقیت‌های بیشتری هم حاصل خواهد شد تا به موفقیت برسیم. سپهر تاج در پایان افزود: مسئولین شرایطی فراهم کنند که ژیمناست کاران بتوانند استعداد خود را نشان دهند .
ناصر خضری دبیر هیئت ژیمناستیک استان که نزدیک شش ماه است مربی تیم را نیز بر عهده دارد در این مراسم گفت:  تیم دختران ژیمناست کار ما در سه چهار سال گذشته رشد قابل‌توجه ای داشته به ‌طوری ‌که در مسابقات گذشته مقام‌های اول تا سوم در تیمی و انفرادی را کسب کردند.
 در گروه پسران هم  در یک سال و نیم گذشته که فعالیت ما در این گروه شروع‌شده توانسته‌ایم در مسابقاتی که در چند ماه گذشته برگزار شد در گروه ۱۱ و ۱۲ سال مقام اول را کسب نموده و همچنین توانستیم در این مدت کم در رده باشگاه‌های برتر کشور قرار بگیریم و سه نفر از پسران مان فینالیست شدند و برنز دریافت کردند که بسیار رضایت‌بخش بود. 
ما استعدادهای زیادی در شهر بندرعباس و استان هرمزگان داریم که نیازمند است مسئولین شرایطی فراهم کنند که بتوانند استعداد خود را نشان دهند و کمک کنیم تا شاهد رشد و توسعه ژیمناستیک استان باشیم.
احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان با حضور در این مراسم گفت: ژیمناستیک استان مدیریت خوبی را اعمال کرده اندو انتخاب مربیان خوب باعث شده تا این ظرفیت در سطح ملی و کشوری خوب بدرخشد و افتخاری برای کشور و استان هرمزگان باشند. وی اظهار داشت: آن چیزی که امروز بیشتر نیاز است حمایت و پشتیبانی از این رشته ورزشی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب است که با بازدیدهای صورت گرفته ، نمایندگان و مسئولین ورزش و جوانان نسبت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشیم و شاهد توسعه ورزش استان در تمام رشته‌ها باشیم.
محمد آشوری نماینده مردم هرمزگان   در این مراسم گفت:  هر رشته ورزشی  برای شکوفای بیشتر نیاز به حمایت دارد و یکی از پیش‌نیازها سازمان‌دهی خود هیئت و بعد هم حمایت  های اداره کل ورزش و سایر کسانی است که می توانند حمایت کنند.
 آشوری اظهار داشت:  ایجاد زیرساخت‌های مناسب و ایجاد یک فضای مناسب برای پرورش استعدادهای درخشان نیاز است و  توسعه تجهیزات از سوی  فدراسیون هم از سوی استان و مشارکت صنایع این کار دنبال می‌شود تا شاهد اتفاقات خوب در این زمینه باشیم.
در این مراسم از ۱۹ ژیمناست دختر به همراه مربی و سرپرست تیم و ۸ نفر ژیمناست پسر به همراه مربی و سرپرست و سرمربی تیم تقدیر شد.
روزنامه صبح ساحل
منتظر تایید: 7
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها