امضای طرح صلح یمن ابتدای ماه آینده میلادی در عربستان



منابع خبری گزارش دادند، طرح صلح یمن ابتدای ماه آینده میلادی در عربستان سعودی امضا خواهد شد.

       

به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک:  یک منبع دیپلماتیک یمنی گزارش داد که امضای نقشه راه صلح یمن ابتدای ماه آینده میلادی (ژانویه) در مکه صورت خواهد گرفت.

این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک، گفت: سازمان ملل متحد، عربستان سعودی و عمان در حال انجام تمهیدات گسترده‌ای برای امضای این توافقنامه در مکه در تاریخ تعیین شده یعنی اوایل ژانویه آینده هستند.

این منبع همچنین گفت که عربستان سعودی پذیرفته است حقوق یک سال کارمندان دولتی سراسر یمن را بپردازد و صادرات نفت و گاز یمن برای بهبود وضعیت اقتصادی این کشور از سر گرفته می‌شود.

وزارت خارجه عربستان یکشنبه شب ضمن استقبال از بیانیه فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در یمن درباره دستیابی به نقشه‌راه برای حمایت از روند صلح اعلام‌کرد که ریاض بر ادامه حمایت از یمن و مردمش تأکید می‌کند.

هانس گراندبرگ فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در یمن روز شنبه از توافق و دستیابی طرف‌های درگیر در یمن به مجموعه اقداماتی که شامل اجرای آتش بس در کل این کشور است، استقبال کرد.

در بیانیه دفتر فرستاده سازمان ملل متحد آمد که این اقدامات همچنین شامل آماده سازی برای از سرگیری یک فرآیند سیاسی جامع زیر نظارت سازمان ملل است.

در این بیانیه همچنین آمد که گراندبرگ از نقش عربستان و عمان در حمایت از دو طرف برای رسیدن به این نقطه قدردانی کرد و از همه طرف‌ها خواست در این برهه حساس حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند تا محیطی مساعد برای گفت وگو فراهم و برای موفقیت این نقشه راه همکاری کنند.

این بیانیه به نقل از نماینده سازمان ملل اعلام کرد: ۳۰ میلیون یمنی نظاره‌گر و منتظر این فرصت جدید هستند تا به نتایج ملموس و پیشرفت در راستای صلح پایدار دست یابند. طرفین گام مهمی برداشته‌اند. تعهد آنها پیش از هر چیز تعهد به مردم یمن برای حرکت به سوی آینده و برآورده کردن مطالبتشان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها