فقط تا پایان امروز فرصت دارید نام خود را به «اروپا»، قمر سیاره مشتری بفرستید



ناسا کمپینی به نام «پیامی در بطری» برگزار کرده است که در آن اسامی افراد را با خود به یکی از قمرهای مشتری به نام «اروپا» می‌برد. 31 دسامبر (10 دی‌ماه) آخرین مهلت ثبت‌نام در این کمپین است.

دیجیاتو نوشت: این اسامی همراه با شعری از یک شاعر آمریکایی به نام «آدا لیمون» که برای این قمر سروده شده، روی صفحه فلزی متصل به فضاپیمای کلیپر حک می‌شود. مقصد این فضاپیما قمر اروپا، یکی از بزرگ‌ترین قمرهای مشتری است. این قمر یک اقیانوس عمیق آب شور در زیر پوسته یخی خود دارد. انتظار می‌رود شرایط این آب‌ها برای ایجاد حیات میکروبی مناسب باشد.

برای ورود به کمپین پیامی در بطری فقط باید به وب‌سایت ناسا بروید و یک فرم کوتاه را پر کنید. تاکنون بیش از 2.4 میلیون نفر نام خود را نوشته‌اند. به گفته ناسا، نام تمام افرادی که شرکت کرده‌اند، با حروف کوچک روی ریزتراشه‌ها حک می‌شود؛ برای نوشتن این نام‌ها ناسا از یک پرتو الکترونی استفاده می‌کند که می‌تواند خطوطی به‌اندازه یک هزارم عرض موی انسان ایجاد کند. این ریزتراشه‌ها روی صفحه‌ای حاوی شعری با عنوان «در ستایش رمزوراز» چسبانده می‌شوند.

مأموریت کاوشگر کلیپر برای سفر به قمر مشتری

  

فضاپیمای اروپا کلیپر قرار است در اکتبر 2024 (مهرماه 1403) پرتاب شود. با توجه به فاصله تقریباً 2.9 میلیارد کیلومتری، از زمان پرتاب تا رسیدن به مدار مشتری شش سال طول خواهد کشید. در عکسی که ناسا پس از ثبت‌نام به شما می‌دهد، تاریخ 2030 ذکر شده است.

این کاوشگر پس از رسیدن به مدار مشتری، قابلیت سکونت احتمالی قمر اروپا را از طریق یک‌سری پروازهای نزدیک بررسی خواهد کرد. اروپا یکی از 95 قمر مشتری است که به دور این سیاره می‌چرخند. این قمر یکی از دورترین قمرهایی محسوب می‌شود که بشر تاکنون شناخته است.

ناسا در توضیحات این کمپین می‌نویسد:

«کمپین «پیامی در بطری» ناسا از مردم سراسر جهان دعوت می‌کند تا نام خود را در کنار شعری که توسط شاعر آمریکایی، آدا لیمون سروده شده است، امضا کنند. این شعر دو دنیای آبی را به یکدیگر متصل می‌کند: زمین که می‌خواهد بداند چه چیزی سیارات را قابل سکونت می‌کند و اروپا که رازهایی برای کشف‌شدن دارد. این کمپین یک همکاری ویژه است که هنر و علم را با یکدیگر متحد می‌کند.»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها