چگونه عربستان سعودی خود را به بهترین مقصد گردشگری برای یک سفر زمستانی تبدیل می‌کند


نویسنده: عدنان نگاری

 نگاهی به عرب نیوز
پیش‌ترها وقتی کسی به مقصد تعطیلات زمستانی فکر می کرد پادشاهی عربستان سعودی به ندرت اولین جایی بود که به ذهن می‌رسید. اما با برنامه‌ای پر از رویدادها که در تقویم گردشگری و سرگرمی در این فصل ردیف شده‌اند، به نظر می‌رسد که این ذهنیت تغییر کند. سازمان گردشگری عربستان سعودی ۱۷۰۰۰ رویداد پیشگامانه را برگزار می‌کند و این کشور را به یکی از مقصدهای زمستانی جهان تبدیل می‌کند. 
از Winter at Tantora در AlUla گرفته تا جشنواره‌های فولکلور، عربستان سعودی به سرعت به عنوان یک سرزمین محبوب برای گردشگرها ظاهر می‌شود. همین چند سال پیش، پیک نیک روی کرنیچ یا گردهمایی در صحرا اوج سرگرمی زمستانی در عربستان سعودی بود. با این حال، زمستان امسال، مسافران از همه گوشه و کنار جهان می‌آیند که به دلیل وسعت فعالیت‌هایی که اکنون ارائه می‌شود جذب شده‌اند.
عبدالله الدخیل، سخنگو و مدیر ارتباطات شرکتی در سازمان گردشگری عربستان سعودی گفت:گردشگری در عربستان سعودی از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد و حمایت از بخش خصوصی، نقشی اساسی در تنوع بخشی به اقتصاد ما ایفا می کند. ما با حمایت اکوسیستم گردشگری به سرعت در حال پیشروی به سمت اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ خود هستیم که هم‌اکنون ۱۵۰ میلیون بازدید تا سال ۲۰۳۰ را هدف قرار داده‌ایم.»
سالی که گذشت با چندین دستاورد قابل توجه همراه بود. بانک مرکزی عربستان اخیراً گزارش داد که هزینه بازدیدکنندگان از ۲۶.۶ میلیارد دلار در سه فصل اول سال ۲۰۲۳ فراتر رفته است.
علاوه بر این سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل پادشاهی سعودی را به عنوان دومین مقصد گردشگری جهان در سه ماهه اول سال گذشته به رسمیت شناخت. تعداد گردشگران در عربستان سعودی در نیمه اول سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش ۱۴۲ درصدی بود، به طوری که ۱۴.۲ میلیون بازدیدکننده به این کشور سفر کردند و ۱۳۲ درصد افزایش هزینه داشته‌اند. استراتژی گردشگری ملی این کشور در ابتدا هدف گذاری ۱۰۰ میلیون گردشگر در سال تا سال ۲۰۲۳ را تعیین کرده بود. 
با این حال، احمد الخطیب، وزیر گردشگری عربستان در اکتبر اعلام کرد که این جاه طلبی تا ۱۵۰ میلیون مورد بازنگری قرار گرفته است. 
   
ژانر فانتزی با اکران فیلم حوجن رسما وارد بازار فیلم عربستان شد
 نگاهی به عرب نیوز
فیلم پرفروش فانتزی «Hwjn» پس از اینکه اخیراً بعد از نمایش رسمی خود در ریاض در سراسر عربستان سعودی اکران‌های سینمایی را در اختیار گرفت. این فیلم مخاطبان را به دنیای عرفانی جن‌ها دعوت می‌کند و بر اساس رمان عاشقانه فانتزی بسیار محبوب نویسنده سعودی ابراهیم عباس ساخته شده است و داستان یک جن کنجکاو خوش قلب را دنبال می‌کند که عاشق انسانی می‌شود و او را به کشف تاریخچه پشت نسب سلطنتی خود سوق 
می‌دهد.
 یاسر الیاسیری کارگردان درباره اقتباس از این کتاب به عرب نیوز گفت:تجربه نسبتاً چالش برانگیزی بود زیرا شما همیشه طرفداران خود رمان را دارید و انتظار دارید که در نهایت چه چیزی روی پرده می‌بینند. 
من باید بین آوردن عناصر جدید به فیلم که حتی طرفداران هاردکور رمان از آن به عنوان یک تجربه سینمایی لذت می‌برند تعادل برقرار می کردم اما داستان را برای مخاطبان جدید قابل ربط می‌ساختم.» اما ترس کارگردان به زودی کاهش یافت و گ همانطور که تیتراژ پایانی پخش می‌شد تماشاگران با تشویق شدید نشان از استقبال گرمی بود از این ژانر که تا به حال در سینمای سعودی امتحان نشده بود.
رمان، و متعاقباً فیلم، دنیایی مرتبط می سازد که در غیر این صورت خارج از قلمرو درک ما خواهد بود. شاید اولین بار است که سینمای عربستان چنین فیلم فانتزی را معرفی می کند و مخاطب را در مرکز مه قرار می‌دهد که داستان را از منظر موجودات ماوراء طبیعی روایت می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها