مدیر کل فناوری اطلاعات و مدیریت شبکه وزارت بهداشت:

۶۰۰ بیمارستان به سیستم نوبت دهی الکترونیکی متصل هستند



مدیر کل فناوری اطلاعات و مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: اختصاص ۷۰ درصد ظرفیت به نوبت دهی غیر حضوری بیماران ادامه پیدا کرده و ۳۰ درصد ظرفیت موجود برای بیماران حضوری باقی می‌ماند.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از باشگاه خبرنگاران، «سیدرضا مظهری»، مدیر کل فناوری اطلاعات و مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر نزدیک به ۶۰۰ بیمارستان دانشگاهی به سیستم نوبت دهی الکترونیکی متصل هستند.

وی افزود: به منظور اتصال ۷۶ بیمارستان وابسته به تامین اجتماعی به سامانه یکپارچه نوبت دهی، مسئولان آن سازمان قول داده اند که تا دو ماه آینده بیمارستان‌های تحت پوشش خود را به این سیستم متصل کنند.

وی بیان کرد: سامانه‌های نوبت دهی بیمارستان‌های دانشگاهی وزارت بهداشت با مراکز درمانی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به همدیگر متصل خواهند شد و مراجعه کنندگان می توانند با مراجعه به سایت نوبت دهی الکترونیکی لیست بیمارستان‌ها را برای دریافت نوبت پزشک مشاهده کنند.

مدیر کل فناوری اطلاعات و مدیریت شبکه وزارت بهداشت ادامه داد: بر اساس اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید ماهیانه پنج درصد از ظرفیت حضوری خود کم کرده و به نوبت دهی الکترونیکی اضافه کنند و این کار تا اختصاص ۷۰ درصد ظرفیت به نوبت دهی غیر حضوری بیماران ادامه پیدا کرده و در نهایت ۳۰ درصد ظرفیت موجود برای موارد غیر مترقبه و اورژانس برای بیماران حضوری باقی خواهد ماند.

وی تاکید کرد: در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی سازمان‌های بیمه گر بر اساس قانون ملزم به ارسال اطلاعات به وزارت بهداشت هستند، اما هنوز فرایند ارسال اطلاعات  نسخه نویسی و نسخه پیچی به صورت کامل انجام نشده است.

مدیر کل فناوری اطلاعات و مدیریت شبکه وزارت بهداشت تاکید کرد: وزارت بهداشت زیرساخت‌های لازم را از نظر نرم افزاری برای سیستم نوبت دهی الکترونیکی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سراسر کشور فراهم کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها