۳ مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان آماده افتتاح است



مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به سفر دور نخست رئیس جمهور به استان گفت: ساخت سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در شهرستان‌های قشم، بندرلنگه و جاسک سه مصوبه طلایی سفر رییس جمهور به این استان بوده است.

به گزارش صبح ساحل، مسعود بارانی مدیر کل شیلات هرمزگان امروز به همراه معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان شیلات ایران و جمعی از مسئولان دیوان محاسبات کشور در بازدید از مراکز بازسازی ذخایر آبزیان در حال احداث قشم و بندرلنگه با بیان اینکه امید داریم بتوانیم با بهره‌برداری از این مراکز بازسازی ذخایر آبزیان گامی مهم در بازسازی و حفظ ذخایر آبزیان برداریم، اظهار کرد: جبران بخشی از فشار بر ذخایر آبزیان براثر برداشت بی‌رویه، ترمیم و کمک به احیاء ذخیره‌گاه‌ها و حفظ ذخایر آبزیان، ایجاد توازن در اکوسیستم، حفظ جمعیت روستایی و ساحل نشینان، صید و صیادی پایدار، تثبیت اشتغال و کمک به امنیت غذایی و پدافند غیرعامل را از ضرورت‌ها و اهداف اجرای طرح بازسازی ذخایر آبزیان است. 

وی بیان کرد: با حمایت استانداری، سازمان شیلات ایران و پیگیری و تلاش شیلات هرمزگان با توجه به نیاز استان مراکز بازسازی ذخایر آبزیان در بندرلنگه، قشم و جاسک درنظر گرفته شده و مراکز بازسازی ذخایر آبزیان ظرفیتی ویژه برای صنعت آبزی پروری و همچنین بازسازی ذخایر آبزیان است. 

شهریار رستمی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان شیلات ایران نیز گفت: استان هرمزگان با برخورداری از رتبه نخست تولیدات شیلاتی، تنها از یک مرکز بازسازی ذخایر در منطقه کلاهی میناب برخوردار است که با این شرایط افزایش مراکز بازسازی ذخایر آبزیان برای هرمزگان یک ضرورت است. 

 وی، مساحت پروژه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان بندرلنگه را افزون‌بر ۹۷ هزار متر (نزدیک ۱۰ هکتار) عنوان و تصریح کرد: این مرکز ظرفیت تولید و رهاسازی ۵ میلیون قطعه بچه ماهی بومی در سال را دارد. 

وی بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مرکز بازسازی ذخایر آبزیان بندرلنگه از محل سفرهای استانی رئیس جمهور است و مبلغ یکهزار میلیارد ریال درنظر گرفته شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع شیلات هرمزگان، مساحت پروژه مرکز باز سازی ذخایر قشم را نیز افزون بر ۸ هکتار ذکر و تصریح کرد: این مرکز ظرفیت تولید پنج میلیون قطعه بچه ماهی بومی در سال را دارد و پیش بینی اعتبارمورد نیاز برای اجرای این طرح نیز یکهزار میلیارد ریال بوده که محل سفرهای استانی رئیس جمهور تامین می‌شود. 

 

پویایی بندر صیادی کنگ بیانگر اهمیت صید و صیادی در هرمزگان است

همچنین معاون شیلات ایران و جمعی از مسئولان دیوان محاسبات کشور از بندر صیادی کنگ بازدید کردند و مدیرکل شیلات هرمزگان درحاشیه این بازدید اظهار کرد: بندر صیادی کنگ با ۱۴۷ فروند لنج صیادی، ۱۹۲ فروند قایق صیادی و افزون‌بر سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم در حوزه صیادی، حدود سه هزار تن از میزان صید کشور را به خود اختصاص داده است. 

بارانی، صید و صیادی مسئولانه و اصولی را لازمه صید صیادی پایدار و حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان دانست و تصریح کرد: بدون شک بنادر صیادی استان مراکزی برای خدمت رسانی به جامعه صیادی است و باید تلاش در زمینه ارتقای خدمات دهی به صیادان مستمر و پیوسته باشد. 

وی، رسیدگی به مشکلات جامعه صیادی، ارتقای جایگاه صید و صیادی، توسعه خدمت رسانی به جامعه صیادی، حرکت در مسیر صید وصیادی پایدار و رونق صید و صیادی اصولی، ارتقای ایمنی در بنادر صیادی تلاش درجهت افزایش رضایتمندی صیادان را از مهم‌ترین وظایف تعاونی‌های صیادی و مجریان بهره‌بردار تعاونی‌های صیادی یاد کرد و از تعاونی‌های صیادی کنگ خواست تا در ترویج صید و صیادی اصولی و پایدار در راستای حفاظت از ذخایر ارزشمند آبزیان بیش از گذشته مشارکت فعال داشته باشند. 

معاون برنامه ریزی ‌ومنابع سازمان شیلات ایران نیز در این بازدید بر اهمیت ارتقای جایگاه تعاونی‌های صیادی و فعالیت‌هایی در مسیر بهسازی و ارتقای بنادر صیادی تاکید و گفت: کار ساخت بازوی غربی این بندر در جهت خدمات رسانی بهتر به جامعه صیادی درمراحل پایانی است و با اختصاص اعتبارات مورد نیاز این پروژه به موقع به بهره‌برداری برسد. 

در حاشیه این بازدید با جمعی از صیادان و تعاونی‌های صیادی بندر کنگ دیدار شد و ضمن بررسی مسایل و مشکلات آن‌ها به ایراد راهکارها و پیشنهادات در راستای مرتفع سازی مسائل و مشکلات پرداخته شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها