رشد عجیب قیمت‌ها در میان خودروهای داخلی/ افزایش حدود ۶۰ میلیون تومانی قیمت پژوپارس



 بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ در طول یک ماه گذشته افزایش حدود ۶۰ میلیون تومانی را تجربه و ۷۳۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است. مدل ۱۴۰۱ این خودرو البته یک ماه قبل ۸۰ میلیون تومان ارزان‌تر بود و هم‌اکنون با قیمتی در حدود ۷۳۵ میلیون تومان در بازار دیده می‌شود.

        

به گزارش صبح ساحل، گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که پژوپارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ در بازار ۵۰ میلیون تومان گران شده و با قیمت ۵۹۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. مدل ۱۴۰۱ این خودرو هم یک ماه قبل ۸۰ میلیون تومان ارزان‌تر بود و در حال حاضر با قیمت ۵۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رود.

پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ در بازار با رشدی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان مواجه شده و ۷۳۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است. مدل ۱۴۰۱ این خودرو اما ۱۱۰ میلیون تومان گران شده است و به قیمت ۷۲۵ میلیون تومان رسیده است.

  

دور تند افزایش قیمت خودرو در بازار/ پژوپارس ۱۰۰ میلیون تومان گران شد + جدول

  

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی بازار روند کم‌تلاطمی نسبت به روزهای گذشته دارد.

پراید 111 SE با مدل 1399 اقتصادی‌ترین خودروی حال حاضر بازار است که سرانجام پس از هفته‌ها ثبات قیمتی، 45 میلیون تومان گران‌تر شد و به قیمت 390 میلیون تومان رسید. به این ترتیب، خودروی اقتصادی و توقف تولیدخورده سایپا پنج میلیون تومان گران‌تر از کوییک ساده خرید و فروش می‌شود.

شاهین G از سدان‌های لوکس و رده بالای سایپا به شمار می‌رود که روز گذشته دو میلیون تومان گران‌تر شده بود، از ابتدای امروز پنج میلیون تومان افت قیمت دارد و با نرخ 662 میلیون تومان معامله می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی یکی از سدان‌های محبوب ایران‌خودروست که با افت 9 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته به نرخ 660 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

تارا اتوماتیک V2 نسخه پیشین این سدان لوکس ایرانی محسوب می‌شود. این خودرو 19 میلیون تومان گران‌تر شد و به کانال 900 میلیون تومان رسید.

  

قیمت خودروهای مونتاژی
قیمت خودروهای مونتاژی از آغاز امروز، غالباً روند صعودی دارند.

جک J4 آپشنال یکی دیگر از خودروهای اقتصادی و مونتاژی است که توسط کرمان موتور تولید می‌شود. این خودرو 20 میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با قیمت 830 میلیون تومانی هفته گذشته خرید و فروش می‌شود.

فردا T5 یکی از کراس‌اوورهای مونتاژی بازار است که در هفته گذشته رشد قابل توجهی داشت. این خودرو از ابتدای امروز سقوط 50 میلیون تومانی را تجربه کرده و با یک میلیارد و 550 میلیون تومان معامله می‌شود.

فونیکس آریزو 6 پرو سدان مونتاژی شرکت مدیران خودرو به شمار می‌رود که از ابتدای روز 20 میلیون تومان گران‌تر شده و به یک میلیارد و 550 میلیون تومان رسیده است.

کی‌ام‌سی J7 کراس‌اوور جدیدالورود شرکت کرمان موتور هم با رشد 20 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته با قیمت یک میلیارد و 780 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

  

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده
بازار خودرو به نسبت هفته‌های گذشته وضعیت آرام‌تری به خود گرفته است که می‌تواند به دلیل کاهش نوسان نرخ دلار در بازار آزاد و معامله آن در کانال 53 هزار تومان باشد. از روز گذشته موج جدیدی از خبر درمانی‌های دولتی در زمینه واردات خودرو آغاز شده که حاکی از سرعت گرفتن روند واردات دارد. این مورد هم می‌تواند باعث رکود بیشتر بازار خودرو شود، اما واقعیت این است تا زمانی که خودرو در حجم گسترده وارد و پلاک‌گذاری نشود نمی‌توان به هیچ یک از این اخبار بسنده کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها