پایان سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در بندرعباس؛

عزم جدی فولادسازان در راستای افزایش تولید پایدار



سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، از روز گذشته به همت شرکت فولاد هرمزگان در بندرعباس آغاز و امروز چهارشنبه ۴ دی‌ماه مراسم اختتامیه این کنفرانس برگزار شد؛ این کنفرانس سومین دوره از سری کنفرانس‌های فولادسازی است که نخستین و دومین دوره از آن در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شد؛ از جمله‌ برنامه‌هایی اجرا شده در این کنفرانس دوروزه می‌توان به اشتراک‌گذاری تجربیات مهندسین این صنعت، ارائه ایده‌های جدید و راهکارهای ماثر و واکاوی چالش‌ها در جهت کمک به شوکوفایی هرچه بیشتر این صنعت، اشاره کرد.
 
در آینده شاهد افزایش میزان تولید خواهیم بود 
در بخشی از اختتامیه شرکت فولاد هرمزگان عملکرد چند ساله خود را در بخش تولید، ‌پروژه های انجام شده، کاهش نرخ مصرف هزینه ها، برنامه های انجام شده در افزایش کیفیت محصولات، کاهش مصرف انرژی، افزایش کیفیت آب ریخت گری، توسعه سیستم کنترل فرایند تولید pcf و ریخته‌گری پروژه‌های افزایش تولید و… ارائه شد که در بیشتر شاخص‌ها میزان تولید افزایشی بود. 
افزایش دوباره تولید در سال آینده
"مدنی"، معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان با ارائه این عملکرد گفت: تولید این شرکت در سال گذشته با توجه به ظرفیت‌های موجود یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن بوده است که این میزان تولید با توجه به مسئله‌ی کمبودهایی در حوزه برق و گاز بود ه ما در سال گذشته ۲۵۰ هزار تن تولید را به خاطر این کمبود‌ها از دست دادیم.
این مقام مسئول افزود: توقفات تولید در بحث کمبود برق و گاز موضوعی است که تمامی فولادسازان در سراسر کشور با آن مواجه هستند. در حال حاضر فولاد هرمزگان با ظرفیت یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن ظرفیت آهن اسفنج و یک و نیم میلیون تن تختال در حال فعالیت است و طرح ریزی‌هایی شده تا در آینده شاهد افزایش میزان تولید باشیم.
شرکت فولاد هرمزگان با بالاترین کیفیت در صادرات
"سروش سهیلی‌راد"، مدیر اداره کل استاندارد استان هرمزگان با حضور در این مراسم از کیفیت بالای محصولات صادراتی شرکت فولاد هرمزگان تقدیر کرد و گفت: « در این بازه زمانی ما با بی‌کیفیتی احاطه شده‌ایم؛ اما شرکت فولاد هرمزگان توانسته در بحث کیفیت بالاترین شاخص را در اختیار داشته باشد. ملاک، معیار و شاخص برتر و در برخی موارد این شرکت دارای کیفیت جهانی است. فولاد هرمزگان در سال گذشته علیرغم مشکلات موجود، توانستند نقش مهمی در بخش صادرات ایفا کنند. به طوری که آمار صادرات این شرکت در سال‌جاری با رشد ۷ درصدی نسبت با سال گذشته همراه بوده است. برخورداری از چنین کیفیتی با وجود کمبود و افزایش ۷ درصدی صادرات طی ۹ماه گذشته نشان دهنده تلاش و پشتکار این شرکت است.
لازم به ذکر است که بیش از یکصد مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده بود که ۶۸ مقاله واجد شرایط بودو پذیرش شدند که از این تعداد، ۲۰ مقاله برای ارائه حضوری پذیرش شدند که سه نشریه علمی، تخصصی و معتبر خارجی نیز منتشر می‌شوند.
همچنین ۲۰ مقاله به صورت پوستر در کنفرانس ارائه شده که کاهش آلایندگی و افزایش بهره‌وری از مهم‌ترین محورهای این رویداد علمی صنعتی بود. حدود ۴۴۰ نفر از اساتید و متخصصان داخلی و ۲۰۰ مهمان از متخصصان صنعت فولاد در دنیا و شرکت‌های جهانی به این کنفرانس دعوت شده‌اند و در انتهای این مراسم از برگزیدگان مقاله‌نویسی در کارگاه‌های مختلف تقدیر شد.
در بخش مقالات برگزیده و برتر نیز مقام اول به "عظیمی" رسید و مهدی ابراهیمی" و "عرفان منش" به ترتیب در جایگاه دو و سوم قرار گرفتند.
در انتهای این مراسم از پوستر سال آینده کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان، رونمایی شد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها