12

مهر

1403


شهرستان‌ها

09 بهمن 1402 10:01 0 کامنت

 رییس اداره دامپزشکی قشم از مشاهده بیماری اکتیمای مسری در بین تعدادی از شترهای این جزیره خبر داد.

    
به گزارش صبح ساحل به نقل از ایرنا: محمد صدیق ارم روز دوشنبه افزود: پس از دریافت گزارش وقوع بیماری در گله شتر یکی از دامداری های این جزیره، کارشناسان این اداره به منطقه اعزام و پس از انجام معاینات و بررسی‌ های لازم موفق به تشخیص، ضدعفونی کردن جایگاه نگهداری، تجویز دارو و قرنطینه کردن شترهای جدیدی که وارد این گله می شوند، کردند.

وی ادامه داد: در عملیات کنترل و تشخیص این بیماری، ضمن معاینه بالینی و دقیق شترهای بیمار و بر اساس علایم کلینیکی همچون ضایعات دهانی در اطراف پوزه و بینی و تورم سر و صورت، بیماری اکتیمای مسری تشخیص داده شد.

بیماری اکتیمای مسری شتر در قشم مشاهده شد

بیماری اکتیما که به آن بیماری ارف نیز گفته می‌شود را می‌توان یک بیماری ویروسی واگیردار دانست که در صورت بروز می‌تواند به سرعت در میان شترها شیوع پیدا کند و آنها را مبتلا کند.

اکتیمای واگیردار یک بیماری عفونی ویروسی است که علاوه بر شتر برخی از نشخوارکنندگان اهلی و وحشی را مبتلا می کند و بیماری بیشتر دام های جوان را به فرم بالینی مبتلا می کنند.

بررسی رخداد بیماری در ایران نشان می دهد که این بیماری در بین بیماری های اخطار کردنی شتر در رتبه دوم بعد از آبله شتر قرار دارد.

دیدگاه ها (0)
img