رئیس سازمان جهانی بهداشت:

شرایط غزه همانند جهنم است



تدروس آدهانوم گبریسوس رئیس سازمان جهانی بهداشت بار دیگر خواستار برقراری آتش‌بس دائمی میان رژیم صهیونیستی و حماس شد و تصریح کرد: شرایط غزه همانند جهنم است.

    

به گزارش صبح ساحل و به نقل از سی‌ان‌ان، گبریسوس با ابراز نگرانی شدید از تبعات ویرانگر وضعیت بهداشتی کنونی فلسطینیان آواره در غزه تاکید کرد: وخامت وضعیت بهداشتی در این منطقه در وصف نمی‌گنجد و قدرت کلام از بیان آن عاجز است.

رئیس سازمان جهانی بهداشت در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من نگرانی شدید خود را در مورد حمله احتمالی تمام عیار ارتش (رژیم) اسرائیل به رفح که باعث رنج غیرقابل تصور خواهد شد، تکرار می‌کنم.

وی افزود: من همچنین درخواست خود را از همه طرف‌ها برای تلاش در جهت برقراری آتش‌بس تکرار می‌کنم.

  

به گزارش ایرنا، مارک وارنر از نمایندگان سنای آمریکا پیشتر گفت که به شدت نگران وضعیت اسفبار زندانیان بازداشت شده توسط ارتش رژیم صهیونیستی و وخامت اوضاع انسانی در غزه است.

رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا با بیان اینکه از هر اقدامی برای آزادی بازداشت شدگان فلسطینی از سوی ارتش (رژیم) اسرائیل حمایت می‌کند، تاکید کرد: برای برقراری آتش‌بس در غزه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

همچنین یک مقام آمریکایی یکشنبه شب به شبکه ان بی سی آمریکا، گفت: این هفته ممکن است پیشرفت بزرگی در توافق آزادی اسرا در غزه اتفاق بیفتد.

این مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده است، افزود: شکاف‌های موجود در توافق مبادله اسرا هنوز زیاد است و همه جزئیات این توافق باید نهایی شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها