مدیرعامل منطقه آزاد قشم:

ظرفیت بندر پهل برای خودروها افزایش می‌یابد



پیرو مشکلات پیش آمده از بحران تردد خودرو گردشگران از بندر پهل به بندر لافت در بهمن ماه سال جاری، عادل پیغامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از افزایش ظرفیت رمپ خودرو در بندر پهل برای خبر داد.


پیغامی در بازدید از غرفه صبح ساحل، از پویایی این رسانه و تعامل سازنده آن با جزیره و بازتاب مشکلات مردم قدردانی کرد.

مدتی پیش ویدئویی از صف ۸ کیلومتری خودروهای مسافران عازم قشم در بندر پهل‌ خبرساز شد.

مسافران و گردشگران که این روزها قصد سفر با خودروی شخصی به جزیره قشم را دارند، مجبورند بیش از ‌ ۵ ساعت در بندر پل ‌معطل بمانند.

قشم منطقه‌ای با جاذبه‌های گردشگری، تجاری، تاریخی و فرهنگی بسیار است که در حال‌وهوایی بهاری به‌سر می‌برد و از همین منظر مقصد خوبی برای گذران تعطیلات و آسایش و آرامش خیال است.

براساس آمارهای اعلام‌شده، نیمه دوم هر سال به‌خصوص بهمن و اسفند و همچنین ماه‌های فروردین و اردیبهشت جمعیت بسیار قابل‌توجهی حتی دو تا سه میلیون مسافر و گردشگر داخلی برای استفاده از این ظرفیت‌های گردشگری قشم به این منطقه سفر می‌کنند.

توسعه تجاری و تقاضا برای بازارگردی و خرید کنار جاذبه‌‌های طبیعی قشم که ظرفیت‌هایی همانند ژئوپارک جهانی را نیز در دل خود جای داده سبب افزایش قابل توجه سفرها به قشم در سال‌های اخیر به‌ویژه در نوروز شده است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم) امکان‌پذیر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها