تلفنی با قابلیت اتصال به مغز انسان

امپراتوری ماسک این‌بار با گوشی هوشمند تسلا


نویسنده: مریم دهقان

شرکت‌های تحت مدیریت ایلان ماسک به ماجراجویی و خلق ایده‌های جدید معروف هستند. از ایده سفرهای فضایی گرفته تا خودروهای برقی، ارزهای دیجیتال اختصاصی، شبکه رسانه‌ای ایکس و اینترنت ماهواره‌ای، همه و همه در این سال‌ها مردم جهان را شگفت‌زده کرده است. این بار نیز نام ایلان ماسک بر سر زبان‌ها افتاده است و مردم سراسر دنیا منتظرند تا جادوی او را در دست بگیرند. ایلان ماسک در طی این‌سال‌ها شرکت‌های گوناگونی را مدیریت کرده است که هر کدام به نوعی تکه‌ای از یک پازل هستند. اما با وجود گستردگی اقدامات ماسک در زمینه‌های گوناگون، انگار پازل آقای ماسک برای تحقق رویای او یک موبایل فوق‌العاده، کم دارد. مدتی ‌است که عرضه تلفن همراه تسلا با نام پی، دهان به دهان می‌چرخد و قرار است این گوشی فوق مدرن به‌زودی راهی بازار شود. پیش‌بینی می‌شود که این تلفن همراه هوشمند با گوشی‌هایی مانند پرچمداران سامسونگ و آیفون‌های اپل قابل رقابت باشد. در این مقاله قصد داریم نگاهی همه‌ جانبه به تلفن همراه "تسلا پی" بیاندازیم و بررسی کنیم که چرا پازل ماسک این گوشی مدرن را کم دارد.

  

 تاریخ عرضه تلفن تسلا پی

  
در حال حاضر تاریخ عرضه رسمی برای تلفن تسلا پی وجود ندارد. ایلان ماسک برای اولین بار ایده عرضه تلفن همراه خود را در اواخر نوامبر 2022 مطرح کرد و قرار بود تا اواخر سال 2023 راهی بازار شود. اما انتظار می‌رود که این گوشی فوق‌العاده در چند ماه ابتدایی سال 2024 عرضه شود.
  

 چرا این گوشی همراه شگفت‌انگیز است؟

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که تسلا قرار است از پردازنده‌هایی که ساخته شرکت خودش است استفاده کند. اما برخی دیگر معتقدند که تسلا قرارر است؛ از پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 استفاده کند. در هر صورت، اکثر منابع خبری بر این باورند که این گوشی از یک پردازنده هشت هسته‌ای با قابلیت‌های بالا استفاده کند. استفاده از پردازنده هشت هسته‌ای تسلا قطعا آن را از بقیه گوشی‌های هوشمند پرچمدار بازار متمایز می‌کند. علاوه بر این، شنیده‌ها حاکی از آن است که این تلفن با یک عملکرد داخلی برای دسترسی به ماهواره استارلینک و همچنین استفاده از فناوری شارژ خورشیدی برای باتری عرضه می‌شود. گفتنی است این گوشی با توجه به قیمت و قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند جای رقبای خود را بگیرد.
 
    
  امپراتوری ماسک این‌بار با گوشی هوشمند تسلا

گوشی تسلا چطور افکار مغز انسان را پیش‌بینی می‌کند؟

نورالینک یک شرکت آمریکایی است که توسط ایلان ماسک تاسیس شده است و روی توسعه‌ فناوری‌های ارتباط مغز و کامپیوتر کار می‌کند. 
این شرکت قصد دارد تراشه‌های کوچک و نازک را در مغز انسان قرار دهد که می‌توانند سیگنال‌های الکتریکی مغز را خوانده و ارسال کنند. با استفاده از این تراشه‌ها، کاربران می‌توانند با فکر کردن به دستگاه‌های دیجیتال یا هوش مصنوعی ارتباط برقرار کنند و حتی آن‌ها را کنترل کنند. همچنین، این فناوری ممکن است بتواند در درمان بیماری‌ها و مشکلات مغزی مثل صدمات نخاعی، پارکینسون، آلزایمر، افسردگی و غیره کمک کند.
کاربرد نورالینک در گوشی تسلا هنوز به‌طور کامل مشخص نشده است؛ اما شنیده‌ها حاکی از آن است که باعث می‌شود کاربران بتوانند با فکر کردن به گوشی، عملکردهای آن را اجرا کنند یا به سرویس‌های دیگر مثل استارلینک یا خودروهای تسلا متصل شوند.
  

 نحوه اتصال تسلا پی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

ماسک مدیر عامل اسپیس ایکس نیز هست و چندی پیش سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را معرفی و با گوشی همراه تسلا پی تلفیق کرده است. شایان ذکر است که قرار است خدمات استارلینک در تلفن جدید تسلا گنجانده شود. با این حال، مشکل اصلی در این مورد، آنتن‌های بزرگی است که چنین سرویسی به آن نیاز دارد و برای تسلا بسیار سخت است که این آنتن را در یک گوشی موبایل جا دهد. اما می‌توان اطمینان دشت که سرویس استارلینک در مناطقی آنتن‌های آن قبلا جای‌گذاری شده است؛ کار می‌کند. همچنین این امکان وجود دارد که آنتن‌های ماهواره‌ای درون خودروهای تسلا قرار داده شود .و سپس آن‌ها را باهم جفت کرد و از خدمات استارلینک در گوشی‌های پی استفاده کرد. با این حال، این ایده در این مرحله چندان عملیاتی به‌نظر نمی‌رسد.
  

 کنترل خودروهای تسلا

  
تسلا در حال حاضر اپلیکیشنی را برای آیفون و گوشی‌های هوشمند اندرویدی راه اندازی کرده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد خودروهای تسلای خود را کنترل کنند. این برنامه به آنها کمک می‌کند ماشین خود را قفل یا باز کنند. موتور را روشن یا خاموش کنند و حتی وسیله نقلیه را به محل خود فراخوانند. 
این برنامه می‌تواند به طور کامل در نرم افزار تلفن همرا تسلا گنجانده شود تا از طریق دکمه‌های بیرونی نیز قابل استفاده باشد. این  امکان یک ویژگی بسیار باورپذیرتر است و در صورت عرضه گوشی تسلا شاهد وقوع آن هستیم. 
  

 قیمت گوشی تسلا چقدر است؟

طبق اعلام منابع خبری، پس از فرارسیدن تاریخ عرضه گوشی هوشمند Tesla Pi 5G می‌توان آن را در سراسر دنیا خریداری کرد. در حال حاضر هیچ اطلاعات رسمی در مورد قیمت دقیق گوشی جدید تسلا وجود ندارد اما به صورت حدودی قیمت آن بین 800 تا 1200 دلار تخمین زده شده است.   
امپراتوری ماسک این‌بار با گوشی هوشمند تسلا
  

 چرا پازل ماسک این گوشی مدرن را کم دارد؟

ایلان ماسک فردی است که هر روز یک برگ جدید برای بشر رو می‌کند و با اکتشافات خود هر روز تکنولوژی را یک گام فراتر می‌برد. زمانی قصد مدیریت شرکت اپل را داشت و به این شرکت پیشنهاد داده بود که سهام تسلا را به یک دهم قیمت در اختیار آنها قرار می‌دهد. در آن زمان اپل این پیشنهاد را نپذیرفت و شاید بتوان گفت که ضرر هم نکرد. اما ایلان ماسک دست از رویای خود برنداشت و تمام آنچه که در سر داشت را محقق کرد. اکنون ایلان ماسک یک شرکت فناوری‌های اکتشافات فضایی به نام اسپیس ایکس، یک ماهواره اینترنتی به نام استارلینک ، یک شبکه رسانه‌ای و ارائه دهنده خدمات مالی و ارزهای دیجیتال به نام ایکس و یک گوشی همراه که قابلیت اتصال به مغز انسان را دارد در اختیار گرفته است و پازل آقای ماسک هر لحظه در حال کامل‌تر شدن است. گویی او قصد دارد با کنترل مغز و مدیریت دارایی بشر یک امپراتوری بلامنازع برای خود دست و پا کند و شاید روزی به مریخ سفر کرده و درهای تازه‌ای را به روی بشر بگشاید.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها