تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران به بهانه حمایت از انصارالله



وزارت امور خارجه انگلیس امروز (سه‌شنبه) از اقدام هماهنگ این کشور و آمریکا برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه حمایت از جنبش انصارالله خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد، ادعا کرد که تحریم‌های جدید کسانی را هدف قرار داده که از حملات ارتش یمن در دریای سرخ حمایت می‌کنند.

طبق این بیانیه سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا فلاح‌زاده جانشین فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یگان ۱۹۰، یگان ۶۰۰۰ و یگان ۳۴۰ نیروی قدس سپاه، فردی به نام سعید الجمال که گفته می‌شود منابع مالی جنبش انصارالله را تامین می‌کند و علی حسین بدرالدین الحوثی به فهرست تحریم‌ها اضافه شده است.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس با تکرار اتهام‌های بی‌اساس و نخ‌نما درباره مداخله ایران در عملیات نیروهای مقاومت منطقه گفت: حملات حوثی‌های مورد حمایت ایران غیرقابل قبول، غیرقانونی و تهدیدی برای زندگی بی‌گناهان و آزادی دریانوردی است.

وی با اشاره به ملاقاتی که با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس داووس داشت، افزود: همانطور که به وزیر خارجه ایران گفتم، ایران به دلیل حمایت نظامی گسترده ای که از حوثی ها کرده است، مسئولیت این حملات را بر عهده دارد.

کامرون در تداوم اتهام‌پراکنی‌ها علیه ایران اضافه کرد: همه کسانی که به دنبال تضعیف ثبات منطقه هستند باید بدانند که بریتانیا در کنار متحدان ما از اقدام دریغ نخواهد کرد.

او در حالی این اظهارات را مطرح کرد که مقام‌های کشورمان بارها اعلام کرده‌اند که نیروهای محور مقاومت منطقه از تهران دستور نمی‌گیرند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان چندی پیش اظهارات بی‌اساس دیوید کامرون را محکوم کرد و بیان آنها را تلاشی بی‌حاصل برای توجیه جنگ افروزی‌های اخیر آمریکا و انگلیس در دریای سرخ و انحراف اذهان جهانیان از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه دانست.

کنعانی اظهار داشت: آنهایی که هزاره جدید را با راه انداختن جنگ‌های خونین در عراق و افغانستان شروع کرده و بدون عبرت از گذشته، اکنون شریک جنایت‌های جاری رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه غربی شده‌اند، رسواتر از آن هستند که بتوانند علیه ایران سیاه نمایی کرده و آدرس غلط بدهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: حمله نظامی آمریکا و انگلیس علیه یمن نقض حق حاکمیت و تمامیت ارضی یک کشور مستقل و مغایر با منشور ملل متحد و اصول حقوق بین‌الملل است و نتیجه‌ای جزء تشویق رژیم اشغالگر قدس به ارتکاب جنایات جنگی بیشتر و توسعه دامنه تنش در منطقه ندارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اقدامات خودسرانه انگلیس و آمریکا را تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی دانست و خاطر نشان کرد: اظهارات غیرمسئولانه و فرافکنانه مقامات انگلیس و آمریکا نمی‌تواند کمکی به نجات رژیم صهیونیستی از بحران‌های متراکم و مسئولیت‌های جنایات آن علیه‌ ملت مظلوم فلسطین کند لذا جمهوری اسلامی ایران تنها راه جلوگیری از تنش بیشتر و برقراری صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا را اقدام فوری برای توقف حملات و جنایات جنگی رژیم متجاوز صهیونیستی در غزه می‌داند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها