رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان:

مشکلی در تامین میوه شب عید استان نداریم/ ذخیره ۲۰۰ تُن میوه



رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان با اشاره به اینکه مشکلی در تامین میوه شب عید استان نداریم، گفت: ۲۰۰ تُن میوه شب عید شامل ۱۰۰ تُن سیب درختی و ۱۰۰ تُن پرتقال برای تنظیم بازار استان خریداری و ذخیره‌سازی شده است.

    

به گزارش صبح ساحل، محمد رضا ماندگاری روز سه‌شنبه افزود: برای تنظیم بازار میوه شب عید هرمزگان، سیب از منطقه سمیرم استان اصفهان و اشنویه استان آذربایجان به هرمزگان حمل و در سردخانه خیره‌سازی شده است.

وی بیان کرد: پرتقال شب عید نیز از باغات مرکبات هرمزگان در بخش زیارتعلی رودان و استان‌های همجوار همچون جیرفت در جنوب کرمان تامین و در سردخانه‌های تعیین شده استان ذخیره‌سازی شده است.

رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر برای تامین میوه شب عید استان مشکلی نداریم ،اظهار کرد: در صورت ضرورت و نیاز بیشتر استان به میوه شب عید، قرار است از محل اتحادیه مرکزی تعاون روستایی کشور که به میزان ۲۰ هزار تن میوه ذخیره‌سازی شده است، برای تنظیم بازار استان اقدام ‌شود.

ماندگاری در خصوص عرضه مستقیم میوه شب عید در استان هرمزگان نیز ابراز کرد: در شهر بندرعباس هفت نقطه از سوی اتحادیه تعاون روستایی استان در راستای عرضه مستقیم میوه به صورت خرده فروشی تعیین شده است و در صورت افزایش تقاضا، مکان توزیع میوه شب عید با معرفی از سوی دیگر اصناف افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه میوه شب عید با ۱۵ درصد زیرقیمت بازار توزیع می‌شود، ادامه داد: توزیع میوه شب عید در دیگر شهرستان‌های هرمزگان از جمله بندرلنگه، بستک، رودان، میناب، حاجی‌آباد، قشم، جاسک، بندرخمیر و پارسیان نیز توسط اتحادیه‌های تعاونی روستایی استان انجام می‌شود.

رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان با اشاره به زمان توزیع میوه‌های شب عید نیز اظهار کرد: زمان توزیع میوه شب عید براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار و برنامه‌ریزی‌های کمیته راهبری استانی که هفته آینده برگزار می‌شود، اعلام و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: طرح تامین و توزیع میوه شب عید با هدف کنترل قیمت و کاهش قیمت بازار و تحویل به مصرف کننده نهایی اجرایی شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها