استاندار هرمزگان:

زیرساخت‌های جزایر هرمزگان براساس سرانه گردشگر درحال اجرا است



 استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های جزایر استان براساس سرانه گردشگر درحال اجرا است، گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق براساس سرانه گردشگر در استان اجرا می‌شود که این طرح درواقع جزو موضوعات معطلی بوده که در دولت سیزدهم در سطح ملی با آن موافقت شده است.

   

به گزارش صیح ساحل، مهدی دوستی روز سه‌شنبه در حاشیه نشست ستادسفرهای نوروزی که با حضور علی اصغر شالبافان معاون گردشگریِ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، افزود: زیرساخت‌های آب و برق جزایر هرمزگان پیش از این براساس سرانه جمعیتی طراحی شده بود اما باتوجه به اینکه در برخی از جزایر استان به‌ویژه در ایام تعطیلات نوروزی تا چهار برابر جمعیت ساکن، گردشگر داریم، در ایام پیک در خدمات رسانی مناسب به گردشگران و مسافران با مشکل مواجه بودیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های گردشگری دریایی هرمزگان در قالب کوتاه مدت و بلندمدت اندیشیده شده است، بیان کرد: امسال با توجه به تداخل ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات نوروز، تمهیداتی در قالب برنامه کوتاه مدت برای گردشگران و مسافران نوروزی از جمله رفت و آمد مسافران به جزایر استان، شیوه خدمات دهی به آن‌ها و دیگر موارد، اندیشیده شده است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان، همچنین تقویت و گسترش زیرساخت‌های گردشگری دریایی در این استان را از برنامه‌های بلندمدت، عنوان کرد و گفت: در این راستا طرح بازسازی و نوسازی ناوگان شناوری دریایی را آغاز کرده‌ایم که در قالب این طرح، سه فروند شناور از شناورهای گردشگری نوین برای گردشگری دریایی در استان تدارک دیده شده است.

دوستی ادامه داد: برنامه‌هایی دیگری نیز در خصوص طرح جامع گردشگری دریایی داریم که باتوجه به رویکردی که وزارت گردشگری به‌ویژه معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارد، این رویکرد نوین و تحولی را دنبال کرده و امیدواریم به‌زودی عملیاتی شود.

گفتنی است؛ در ایام نوروز سال گذشته، طبق اعلام رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان، حدود چهارمیلیون سفر دریایی در قالب مسافری و گردشگری در این استان به ثبت رسید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها