پایان رویای المپیک؛ تکرار تراژدی معصومی برای فردین



با پایان مسابقات روز نخست کشتی فرنگی جام وهبی امره در ترکیه تکلیف ۲ نماینده ایران در پاریس مشخص شد.

 

به گزارش صبح ساحل، نمایندگان ایران روز نخست مسابقات کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه با کسب ۲ نشان طلا، سه نقره و ۲ برنز به پایان رساندند. در این پیکارها پویاد دادمرز در وزن ۵۵ و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و رسول گرمسیری و مهدی بالی و امین میرزازاده نیز نشان نقره را از آن خود کردند. در مسابقات کشتی فرنگی ترکیه فردین هدایتی و عباس مهدی‌زاده نیز به مدال برنز رسیدند.

یکی از مهمترین دستاوردهای حضور کشتی گیران ایرانی در مسابقات وهبی امره قطعی شدن ۲ ملی‌پوش ایران در بازی های المپیک پاریس بود. محمدهادی ساروی با کسب نشان طلا و امین میرزازاده با کسب نشان نقره سفر خود را به پاریس قطعی کرد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم رقابت برای المپیکی شدن بین مهدی بالی و محمدهادی ساروی بود که ساروی در فینال این رقابت‌ها با شکست ۶ بر یک بالی بلیط پاریس را برای خود رزرو کرد و باید او را یکی از نفرات اصلی و امید مدال در قلب اروپا بدانیم. ساروی با کسب مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد سهمیه ایران را در این وزن قطعی کرده بود.

 ساروی در دور نخست رقابت‌های وهبی امره با نتیجه ۳ بر ۱ ایلماز دوغان از ترکیه را مغلوب کرد و در مراحل بعد با شکست آرتور سارگسیان، سعید بیبولاتوف و نیکلای خومنکو از روسیه با نتایج ۴ بر ۳ ، ۲ بر ۱ و ۷ بر ۶ به دیدار فینال راه پیدا کرد. وی در دیدار نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم با نتیجه ۵ بر ۱ از سد مهدی بالی گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز فردین هدایتی به همراه امین میرزازاده قهرمان جهان به مسابقات وهبی امره اعزام شدند که هدایتی نتوانست به فینال این وزن صعود کند اما میرزازاده با اقتدار به فینال رسید تا براساس چرخه انتخابی تیم ملی راهی پاریس شود. میرزازاده با ضرب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد خود را به عنوان یکی از مدعیان این وزن معرفی کرده و حریف سرسختی برای رضا کایالپ ترک و میخائین لوپز کوبایی است.

امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۵ بر ۱ و با ضربه فنی از سد ویتالی شور از روسیه گذشت. وی در دور بعد بوراک چاکریج از ترکیه را ۱۰ بر ۰ شکست داد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت.میرزازاده در این دیدار به مصاف نماینده روسیه رفت و با نتیجه ۴ بر ۱ به پیروزی رسید و فینالیست شد. وی به دلیل مصدومیت از حضور در فینال انصراف داد و صاحب مدال نقره شد.

فردین هدایتی دیگر نماینده کشورمان در طرف دیگر جدول پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف علی ناجل از ترکیه رفت و با نتیجه ۶ بر ۳ به پیروزی رسید و راهی دیدار نیمه نهایی شد. وی در این دیدار با نتیجه نزدیک ۴ بر ۳ مقابل کشتی گیر فنلاند شکست خورد و به دیدار رده بندی راه یافت.
هدایتی در این دیدار با توجه به عدم حضور حریف، به مدال برنز دست یافت.

با انتخاب امین میرزازاده و محمدهادی ساروی حضور چهار گوش‌شکسته ایرانی در پاریس قطعی شده است. در کشتی آزاد امیرحسین زارع با شکست امیررضا معصومی موفق شد خود را به عنوان نماینده ایران در پاریس معرفی کند. همچنین حضور رحمان عموزاد خلیلی در پاریس قطعی شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها