برپایی سفره افطاری برای روزه اولی‌ها در قشم



معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: سفره افطار برای دانش آموزان قشمی که اولین بار روزه واجب ماه مبارک رمضان را تجربه می کنند، در قالب جشن روزه اولی ها در سراسر این جزیره پهن می شود.

    

به گزارش صبح ساحل، عنایت پورسالاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در آستانه ماه رمضان بیش از ۱۸۰ مدرسه در سراسر جزیره قشم برای استقبال از این ماه مبارک تجهیز و آماده شده که در این مدارس برنامه ها و فعالیت های ویژه ماه رمضان و مراسم و محافل قرآنی انجام می شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده «جشن روزه اولی ها» و برپایی سفره افطاری ساده برای یکهزار و ۵۵۳ نفر از دانش آموز دختر پایه ابتدای سوم و یکهزار و ۲۶۲ نفر از دانش آموزش پسر پایه هشتم سرزمین آب و آفتاب برگزار می شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: این جشن با برنامه ریزی دقیق از سوی معاونین پرورشی و تربیت بدنی، کارشناسان قرآن عترت و نماز مناطق و نواحی این شهرستان مرزی برگزار خواهد شد.

پورسالاری اضافه کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم که انتظار می رود والدین، معاونین و مربیان پرورشی دانش آموزان را برای آشنایی بیشتر با ماه مهمانی خدا آماده تر کنند.

اولین حضور پسران ۱۵ ساله و دختران ۹ ساله در ماه مبارک رمضان امسال شاید گامی اساسی و تجربه ای به یاد ماندنی برای رسیدن به معرفت خداشناسی از سوی این قشر از جامعه باشد.

روزه اولی ها، ماه رمضان امسال را برای نخستین بار در کنار سفره مهمانی خدا خواهند نشست تا همراه با پدران و مادران خود دعوت حق را لبیک بگویند و در فیوضات معنوی و خان رحمت الهی حاضر شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها