مدیر مرکز مطالعات راهبردی:

بیش از ۸ میلیون نفر از ایرانیان خارج از کشور زندگی می‌کنند



مدیر مرکز مطالعات راهبردی گفت: طبق آمار رسمی ثبت شده، ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و طبق آمار ثبت نشده، بیش از ۸ میلیون نفر از ملت واحد ایران، خارج از کشور زندگی می‌کنند.

  

به گزارش صبح ساحل و به نقل از صدا و سیما، مدیر مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره ایرانیان خارج از کشور افزود: طبق آمار رسمی ثبت شده ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در خارج از کشور داریم و طبق آمار ثبت نشده اگر ایرانیان ثبت نشده را آنهایی که در کنسولگری و وزارت خارجه ما چیزی را ثبت نکرده اند و آثار ثبتی و اسنادی ندارند حساب کنیم بیش از ۸ میلیون نفر از ملت واحد ایران در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

   

وی افزود: نسبت نخبگان مهاجرین ایران نسبت به نخبگان مهاجرین چین، هند، افغانستان، ترکیه، ارمنستان بالاتر است.

 

ملکی ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده جامعه ایرانی مقیم آمریکا که ۳۳ درصد از ایرانیان خارج از کشور را تشکیل می‌دهند چیزی نزدیک به ۲ میلیون نفر از ایرانیان از این ۸ میلیون در آمریکا زندگی می‌کنند؛ به لحاظ سطح نخبگی، سطح اقتصادی و سطح اجتماعی نه تنها از همه مهاجرین درون آمریکا بالاتر هستند از میانگین مردم آمریکا هم بالاتر هستند.

   

وی گفت: امروز در آمریکا برای مطالعه روی دیاسپورای ایرانی در آمریکا و ایرانیان مقیم آمریکا فقط، بیش از ۱۰ موسسه و دفتر و مرکز در حال مطالعه هستند.

  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها