رونمایی از تولید آرد کامل در مجمع سلامت استان هرمزگان



مراسم رونمایی از آرد کامل گندم در سومین مجمع سلامت استان هرمزگان برگزار شد. این آرد محصول کارخانه آرد فدک رودان به‌عنوان اولین تولیدکننده آرد کامل دارای  کسب اولین پروانه بهداشتی ساخت آرد گندم با ویژگی کامل از معاونت غذا و دارو استان هرمزگان است.

به گزارش صبح ساحل، منصور معمار زاده مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره کارخانه آرد فدک رودان در این مراسم با اشاره به اینکه  دلیل اصلی تولید آرد کامل در استان را صرفاً توجه به‌سلامت جامعه و همکاری با دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی است و گفت: در سال جاری کارخانه آرد فدک رودان ساختمان پنج طبقه بوجاری با تجهیزات به روز ، به روزرسانی و اصلاحات خط تولید و همچنین به‌روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی در راستای تولید آرد کامل گام برداشته است.وی  این را هم افزود که  با حضور مسئولین استانی، تولید آزمایشی و پخت نان کامل  انجام شد.معمار زاده تأمین نیازهای کیفی مشتریان، عنصر اساسی و حیاتی کارخانه نامید و یادآور شد: “تضمین ثبات کیفیت و برآورده کردن نیازهای مشتریان، از اهداف اصلی ماست به همین  منظور، تیم فنی و مدیران کنترل کیفیت ما با پیوستن به دوره‌های تخصصی به‌روز، دانش و تخصص خود را به‌روز نگه می‌دارند.

  

مصرف 10 و نیم میلیون تن گندم خوراکی انسانی

کارشناس صنایع آرد ایران و مشاور ارشد کارخانه آرد فدک رودان در این مراسم  با برشمردن مزایای آرد کامل در سبد غذایی خانواده‌ها گفت: آرد کامل آردی است که از آسیاب دانه گندم یعنی تمامی اجزای فوق بدون هیچ حذف و اضافه‌ای به‌دست‌آمده باشد. داوود ربیعی نژاد ادامه داد: این آرد از تمامی اجزای دانه گندم (اندوسپرم، سبوس و جوانه ) پس از پوست‌گیری اولیه تهیه می‌شود ، درجه استخراج و درصد بالای سبوس (2-6 درصد سبوس‌گیری) این آرد موجب بالاترین ارزش تغذیه‌ای برخوردار باشد.  وی بر مزایای استفاده از آسیاب والسی در راستای  تولید انواع آردها ازجمله آرد کامل و همچنین فواید مصرف  آرد کامل بر سلامت جامعه ازجمله ویتامین‌های گروهB،بهبود هضم،تنظیم قند خون،کاهش خطر بیماری‌های قلبی،کاهش فشارخون و ...پرداخت. ربیعی نژاد میزان مصرف سرانه آرد به ازای هر نفر در سال حدود 135 کیلوگرم ذکر کرد و گفت:درمجموع  10 و نیم میلیون تن گندم خوراکی انسانی و حدود 3 میلیون تن نیز خوراک دامی مصرف می‌شود. وی  ظرفیت تولید کارخانه‌های آرد در کشور 24 میلیون تن در سال عنوان کرد و افزود: 370 واحد کارخانه آرد در کشور فعالیت دارند که فقط  45 درصد از ظرفیت‌های این کارخانه‌ها برداشت می‌شود.وی از مسئولین خواست در جهت قیمت‌گذاری اصولی ،حمایت از آسیابان ها و آموزش مناسب به نانوایان توجه ویژه‌ای داشته باشند.کارشناس صنایع آرد ایران در خصوص کارخانه آرد فدک رودان سخن گفت و تولیدات این کارخانه آرد بربری، آرد نول، آرد تافتون و لواش، آرد ستاره فانتزی (مخصوص نان‌های حجیم و نیمه حجیم)، آرد سنگک و آرد کامل  با استانداردهای بالایی دانست که  تجهیزات این واحد صنعتی بروز رسانی است.

  

مذاکراتی با نانوایی‌های استان

غلامعلی جاودان رئیس علوم پزشکی هرمزگان در حاشیه این مراسم با پرداختن به  فواید آرد کامل گفت:  بیمارهای غیر واگیر ازجمله  قلبی و عروقی، چاقی و فشارخون و سرطان‌ها ارتباط مستقیمی با تغذیه دارد که استفاده همگانی از  نان و آرد کامل یکی از ضرورت‌های موردتوجه جامعه است. وی افزود:برای پیشگیری از بیماری‌ها، توزیع آرد سبوس‌دار در هرمزگان  ضروری است که کارخانه آرد فدک، تولید این نمونه  آرد را شروع کرده است .جاودان بابیان اینکه مذاکرات با نانوایی‌های استان برای تهیه این نمونه صورت پذیرفته است.

 

٢٥ سال تجربه

گفتنی است:شرکت آرد فدک رودان با بیش از ٢٥ سال تجربه در دنیای آسیابانی در استان هرمزگان، به تولید آرد باکیفیت و استانداردهای بالا اختصاص داده است. این واحد آسیابانی اکنون از ظرفیت تولید روزانه 200 تن آرد برخوردار بوده و درصدد است در راستای توسعه ظرفیت تولید و فضای ذخیره‌سازی استاندارد کارخانه نیز گام بردارد. گروه صنعتی آرد فدک در مسیر رشد و توسعه تمرکز خود را روی کیفیت گذاشته و در طول دوران فعالیت خود موفق به اخذ گواهینامه‌ها و تقدیرنامه‌های زیادی شده است.

 

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها