قیمت میوه شب عید اعلام شد



امسال وزارت جهاد کشاورزی به جای نرخ مصوب، قیمت کف و سقف تعریف کرده و اعلام کرده است که ذخایر احتیاطی را برای کنترل قیمت بیشتر کرده است.

  

به گزارش صبح ساحل، سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از آغاز توزیع میوه شب عید در استان‌های کشور با قیمت‌های تعیین شده خبر داد.

بالا‌رفتن قیمت میوه در آستانه شب عید همواره مشکل اساسی خانوارها برای پذیرایی از مهمان و دید و بازدیدهای نوروز بوده است.

به گفته سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، قیمت پرتقال والنسیا بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان و سیب قرمز و زرد بین ۲۵ تا ۳۲ هزار تومان تعیین شده است که از امروز در کل کشور توزیع می شود، این قیمت ها ۲۰ درصد ارزانتر از نرخ توزیع بازار است.

سال‌های گذشته قیمت میوه مصوب می‌شد اما به غیر از مکان‌های محدود عرضه دولتی، قیمت در سایر مکان‌ها بالاتر از این نرخ بود حتی در شهرستان‌ها در سایه نظارت‌های ضعیف به چند برابر نرخ مصوب فروخته می شد.

وزارت جهاد کشاورزی امسال گفته است که قیمت بازار میوه را با عرضه سنگین کنترل خواهد کرد.

آمارهایی وجود دارد که تولید سیب و پرتقال امسال بیش از تقاضا بوده تولید سیب به اندازه ای است که دولت روز گذشته عوارض 35 درصدی صادرات سیب را لغو کرد.

به گفته فصاحت، فشار عرضه در 2 روز آخر سال و تا 13 نوروز خواهد بود، 20 هزار تن میوه توزیع می شود و تقریبا همین مقدار هم برای ذخیره احتیاطی در نظر گرفته شد که در صورت نیاز و اعلام هر استان ارسال خواهد شد.

 براساس آخرین قیمت‌های کشف شده در میدان مرکزی عمده‌فروشان میوه و تره بار تهران قیمت پرتقال شمال بر حسب کیفیت ۸۰۰۰ تومان، ۱۶۰۰۰ تومان و ۲۵۰۰۰ تومان محاسبه شده است.

پرتقال تامسون ۸۰۰۰ تومان، ۱۶۰۰۰ تومان و ۲۳۰۰۰ تومان و پرتقال رسمی ۸۰۰۰ تومان، ۱۲۰۰۰ تومان و ۲۰۰۰۰ تومان قیمت دارند.

خیار به این دلیل که امکان انبار شدن آن وجود ندارد و باید به روز مصرف شود نسبت به دیگر میوه‌ها گران‌تر است و قیمت‌های ۱۵۰۰۰ تومان، ۲۵۰۰۰ تومان و ۳۰۰۰۰ تومان برای آن تعیین شده است.

سیب زرد لبنانی ۲۰۰۰۰ تومان، ۳۵۰۰۰ تومان و ۵۰۰۰۰ تومان قیمت دارد.

قیمت کیوی ۲۵۰۰۰ تومان، ۳۵۰۰۰ تومان و ۵۵۰۰۰ تومان است.

موز فیلیپینی ۵۵۰۰۰ تومان، ۶۵۰۰۰ تومان و ۷۲۰۰۰ تومان و موز هندی ۵۰۰۰۰ تومان، ۵۵۰۰۰ تومان و ۶۵۰۰۰ تومان قیمت دارند.

هر کارتن آناناسنیز از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قیمت خورده و در هر کارتن ۶ تا ۷ آناناس قرار می‌گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها