گردشگران نوروزی قشم شماره ۱۵۵۰ را به خاطر بسپارند



مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم از آمادگی کامل بندر مسافری شهید ذاکری این جزیره برای تامین ایمنی سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: گردشگران نوروزی می‌توانند در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی، با شماره چهار رقمی ۱۵۵۰ و بدون نیاز به گرفتن کد پیش شماره تماس بگیرند.

 

به گزارش صح ساحل، علی اشتری روز دوشنبه افزود: خط تلفن اطلاع رسانی ۱۵۵۰ به عنوان شماره پاسخگوی ۲۴ ساعته امداد و نجات دریایی مدت ۱۰ سال است به منظور خدمات به موقع جستجو و نجات به دریانوردان روی خطوط تلفن ثابت و همراه اول بدون گرفتن پیش شماره ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این خط تلفن متصل به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان است که پس از دریافت پیام اضطراری و موقعیت سانحه، با استفاده از شناورهای پیشرفته جستجو و نجات(ناجی) و بالگرد اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، امدادرسانی به گردشگران، دریانوردان و شناورهای حادثه دیده در محدوده آب های جزیره قشم و سایر جزایر ایرانی خلیج فارس انجام می شود.

مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم رعایت نکات ایمنی در هنگام سوار، پیاده و در طول سفر دریایی همچنین توجه به توصیه های فرماندهان شناورها را لازمه یک سفر ایمن و خاطره انگیز دانست و از هموطنان خواست ضمن رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی، پرهیز از سفر دریایی با شناورهای غیر مجاز در شرایط نامساعد جوی را جدی گرفته و به هیچ عنوان از شناورهایی که بدون سیستم های مخابراتی هستند، استفاده نکنند.

اشتری اعلام کرد: به منظور پاسخ‌گویی سریع به هر گونه سوانح دریایی شناورهای گشتی و جستجو و نجات دریایی نیز روزانه درحال گشت زنی هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها