معدوم‌سازی بیش از ۳۸ تُن مواد غذایی غیرسالم در هرمزگان



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۳۸ هزارو ۲۲۳ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد در اجرای برنامه سلامت نوروزی و رمضان سال جاری تاکنون کشف و معدوم شد.

 

به گزارش صبح ساحل، عبدالجبار ذاکری اظهار کرد: از ۱۵ اسفند سال۱۴۰۲، ابتدای طرح نوروزی تا اکنون ، حدود ۳۸ هزار و ۲۲۳ کیلوگزم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد کشف و معدوم سازی شده است که بیشتر شامل گوشت، مرغ، مواد لبنیاتی فاسد و نوشیدنی‌های تاریخ مصرف گذشته بود.

وی افزود: این مقدار مواد غذایی معدوم شده به دنبال ۳۵هزارو ۳۱۹ مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی بوده که بیشتر این بازدیدها از مراکز حساس مانند کارگاههای قنادی و مراکز تهیه و فروش اختصاصی زولبیا و بامیه، مراکز آش و حلیم فروشی، انبارهای مواد غذایی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی، بازارهای روز و همچنین اماکن عمومی حساس مانند پارک‌ها و بوستان‌ها، هتل‌ها و اماکن بین راهی و مراکز اقامتی صورت گرفته است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در همین راستا تعداد ۲۶۴ واحد صنفی متخلف به دادگاه معرفی شده و تعداد ۱۶۷واحد صنفی پلمپ شده است.

ذاکری با اشاره به ۶۴۳ موردرسیدگی به شکایات مردمی در این مدت، از همشهریان درخواست کرده است در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در اماکن عمومی و مراکزتهیه و توزیع مواد غذایی با سامانه بهداشت ۱۹۰ تماس حاصل کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها