به افراد ناشناس اعتماد نکنید

هشدار برای لینک های جعلی دریافت فطریه



بیست و هشت روز از ماه مبارک رمضان، ماه بندگی و عبادت گذشت. هم اکنون در آستانه عید سعید فطر قرار دادیم و مسلمانان به  شکرانه یک ماه روزه داری، آماده پرداخت زکات فطره جهت کمک به نیازمندان هستند. پلیس نیز هر ساله به شهروندان در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی با ترفند پرداخت فطریه هشدار می دهد که مواظب افراد فرصت طلب باشند.کلاهبرداران با فرا رسیدن‌مناسبتهای سال نیز دست به کار شده و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در قالب کانال‌ها و گروه‌هایی شروع به فعالیت و سوء استفاده از شهروندان می‌کنند.افراد سودجو و کلاهبردار با سوء استفاده از احساسات پاک و معنوی مردم روزه‌دار و ایجاد صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و حتی در قالب     مشخصات جعلی سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط رسمی و قرار دادن شماره حساب‌های خاص، سعی در ترغیب و کلاهبرداری از کاربران را دارند.
  

به افراد ناشناس اعتماد نکنید

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم پلیس فتا کیش  با اشاره به اینکه شهروندان به هیچ عنوان جهت پرداخت فطریه و کفاره به افراد ناشناس اعتماد نکنند گفت: مجرمین و کلاهبرداران در فضای مجازی به بهانه پرداخت فطریه، کفاره کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی و خالی کردن حساب بانکی آنها می کنند. سروان جیریائی ادامه داد:شهروندان به هیچ وجه نباید به شماره حساب‌هایی که در صفحات و یا سایت های نامعتبر در فضای مجازی  اعلام می گردد اطمینان کرده و مبلغی را  واریز کنند ، ممکن است کلاهبرداران  با ارسال لینک های آلوده به اطلاعات شخصی و محرمانه تلفن همراه،رایانه دسترسی پیدا کنند. 
رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم پلیس فتا کیش  اظهار داشت: لذا  توصیه می شود به منظور پیشگیری از هر نوع کلاهبرداری ،  از کلیک بر روی لینک های ناشناس که ممکن است به بهانه فطریه، تبریک عید فطر، دریافت جوایز  ارسال گردد خودداری نموده و  نذورات  و هر گرنه  وجوه شرعی خود را صرفا فقط از مسیرهای اعلام شده از طریق رسانه ها و خبرگزاری های معتبر اعطا کنند.
 این مقام انتظامی  بیان داشت: از این رو توصیه می شود که از کلیک بر روی لینک های ناشناس که ممکن است به بهانه فطریه، تبریک عید و ... باشد جدا خودداری شود.سروان جیریائی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir قسمت ثبت گزارش مردمی و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با این پلیس جهت رسیدگی سریع تر در میان بگذارند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها