کشتی آزاد نونهالان هرمزگان:

پاس بندرعباس قهرمان شد



مسابقات انتخابی جهت تعیین نفرات اصلی کشتی آزاد نونهالان استان با حضور چهار تیم از باشگاه‌های بندرعباس ، آکادمی، مجید شاهی، پاس و زنده یاد نیما نعیمی و تیم‌ هایی از  هئیت  شهرستان‌های بندرلنگه و  حاجی‌آباد در سالن مجید شاهی بندرعباس و با حضور ۱۱۰  کشتی‌گیر  در ۱۲ وزن برگزار شد.

  


به گزارش صبح ساحل، این مرحله از چرخه‌ انتخابی استانی برای شرکت در مسابقات کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور بود  که از ۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در استان تهران، سالن کشتی شهدای هفتم تیر برگزار خواهد شد.
هر استان باید با یک تیم کامل در مسابقات انتخابی تیم ملی حضور یابد که نفرات واجد شرایط باید در چرخه‌ انتخابی استان حاضر می‌شدند.
این دوره از رقابت‌های  در اوزان اعلامی از سوی فدراسیون در وزن های   ۳۲، ۳۵،  ۳۸، ۴۱، ۴۴، ۴۸، ۵۲، ۵۷، ۶۲، ۶۸، ۷۵، ۸۵ و ۱٠٠ کیلوگرم رده سنی  ۱۳۸۷/۱۰/۱۲ الی  ۱۳۸۹/۱۰/۱۱  و رده سنی ۱۳۸۹/۱۰/۱۲ الی ۱۳۹۰/۱۰/۱۰ برگزار شد. در پایان این رقابت‌ها تیم پاس با ۱۶۵ امتیاز و با هدایت مربیان حمید بلوچ، نادر هلالی، محمد رستمی، وحید مرادی، ماساژور محمدامین بهرامی، تدارکات سعید صادقی و سرپرستی صادق سالارحسینی به عنوان قهرمانی دست یافتند. تیم‌های آکادمی با ۱۵۰ امتیاز دوم و باشگاه مجید شاهی با ۹۵ امتیاز سوم شد.
برای  باشگاه پاس در وزن  ۳۵کیلوگرم محمد سالاری سردری مقام اول ،  محمدعلی محمد زاده مقام دوم، در وزن ۳۸ کیلوگرم امیرعلی محب علی مقام اول ، در وزن  ۵۲ کیلوگرم علیرضاملایی مقام دوم ، در وزن ۵۷ کیلوگرم آتبین گلبابایی مقام سوم، در وزن ۶۲ کیلو حسام زارعی مقام سوم، ، در وزن ۶۸ کیلو آیدین بازدار مقام سوم، در وزن ۸۵ کیلو بردیا صادقی مقام دوم و در وزن  ۱۰۰ کیلوگرم فراز نظری مقام سوم را کسب کردند.
این کشتی‌گیران از سوی هئیت کشتی استان در قالب تیم هرمزگان در اردوی یک هفته ای که از یکشنبه دوم اردیبهشت ماه  در سالن مجید شاهی شروع شده است  در تمرینات آمادگی شرکت می‌کنند.
از نکات حائز اهمیت این دوره از مسابقات وجود کشتی گیران با استعداد و با انگیزه، علیرغم عدم کیفیت تشک و کمبود تجهیزات تمرینی و پوشش خبری بود.
این مسابقات با حضور داوران، مربیان، پیشکسوتان، علاقمندان و والدین ورزشکاران با نظم و برنامه‌ریزی  برگزار شد که رئیس کمیته مربیان جلال نعیمی، سرپرست برگزاری مسابقات بهروز رضاپور (داور بین‌المللی) ، رئیس کمیته شهرستان‌های استان  حامد فکور، دبیر هیئت یزدان شهبازی بودند.
مسئولان استانی باید  نگاه ویژه‌ای به این ورزش بومی ایرانی داشته باشند و در این مدت کوتاه دیداری با مربیان دلسوز و کشتی گیران داشته باشند تا پرچمداران کشتی استان با روحیه مضاعف روانه این مسابقات شوند.
در صورت حمایت همه جانبه از هئیت کشتی و کشتی‌گیران استان در آینده نه چندان دور شاهد درخشش و اهتزاز پرچم هرمزگان در این رشته ملی و حماسی، پهلوانی در مسابقات کشوری ، جهانی و المپیک خواهیم بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها