فعالیت 6 جایگاه عرضه کارت سوخت اضطراری در بندرعباس/ امکان انجام ۲۵۲ تراکنش در شبانه‌روز



تحریریه صبح ساحل در چند روز اخیر تماس‌هایی از نبود کارت سوخت در جایگاه‌های عرضه کارت سوخت آزاد از سوی شهروندان دریافت کرد؛ برخی از شهروندان با مراجعه به جایگاه‌های عرضه سوخت با کارت آزاد موفق به سوخت‎گیری نبودند. با پیگیری‌های انجام‌شده، احمد سالاری‌فر مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه هرمزگان از افزایش جایگاه‌های عرضه کارت سوخت‌های آزاد در بندرعباس در سال جدید خبر داد؛ به گفته‌ی سالاری‌فر هر کارت سوخت اضطراری تنها مجاز به انجام 252 تراکنش در 24 ساعت شبانه‌روز است.

 

 باید ۹۷ درصد از سوخت‌گیری‌ها باکارت سوخت شخصی انجام گیرد

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه هرمزگان بر لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی رانندگان تاکید کرد و گفت: «در حال حاضر هر 6 جایگاه اختصاص‌یافته به کارت سوخت آزاد در شهر بندرعباس در حال فعالیت هستند و هیچ دستورالعملی در خصوص جمع‌آوری کامل کارت سوخت‌ها به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اعلام‌نشده است».
احمد سالاری فر افزود: « اولویت سوخت‌گیری در سال ۱۴۰۳ این است که مردم باید باکارت سوخت شخصی به جایگاه‌ها مراجعه کنند و هر شخصی برای خودرو خودش حتماً موظف است باکارت سوخت شخصی خود در جایگاه‌ها سوخت‌گیری کند. مصوبه بودجه مجلس که در سال ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ‌شده بدین‌صورت است که باید بیش از ۹۷ درصد عرضه سوخت توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور باکارت سوخت شخصی اشخاص انجام گیرد».
  

  کارت سوخت اضطراری

احمد سالاری فر در خصوص سوختگیری در جایگاه‌ها نیز افرود: « آنچه اکنون در جایگاه‌ها به‌عنوان کارت آزاد وجود دارد در اصل کارت سوخت اضطراری است و برای کسانی استفاده می‌شود که به هر دلیلی کارت شخصی خود را گم‌کرده یا هنوز کارت سوخت جدیدشان نیامده باشد یا افرادی که امکان استفاده از کارت سوخت شخصی خود را عملاً نداشته باشد. این کارت سوخت‌های اضطراری به معنی این نیست که اگر شخصی با مراجعه کردن به جایگاه‌ها هر زمان که مایل به استفاده از کارت شخصی خود نباشد و کارت سوختش را فراموش کرده، امکان سوخت‌گیری با آن‌ها را داشته باشد».
  

 محدودیت تراکنش در کارت سوخت‌های آزاد

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه هرمزگان در خصوص محدودیت سوخت‌گیری با کارت‌های آزاد  گفت: «برای استفاده از این کارت سوخت‌ها سازوکاری طراحی‌شده است. شهروندان گرامی باید این موضوع را مدنظر قرار دهند که تعداد تراکنشی که هر جایگاه در ۲۴ ساعت شبانه‌روز می‌تواند انجام دهد محدود است؛ یعنی با هر کارت سوخت آزاد امکان سوخت‌گیری ۲۵۲ تراکنش ممکن است و برای این کارت سوخت‌ها محدودیت تراکنش وجود دارد و شهروندانی که از کارت سوخت شخصی خود استفاده نمی‌کنند، دیگر شهروندانی که به هر دلیلی به کارت سوخت آزاد نیاز دارند را عملا از این فرصت محروم می‌کنند». 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها