13

مهر

1403


حوادث

31 اردیبهشت 1403 20:02 0 کامنت
فرمانده انتظامي استان هرمزگان از شناسايی و دستگيری سرکرده يک باند کلاهبرداری اينترنتی در برنامه ديوار با مبلغ ۲۶۰ ميليارد ريال خبر داد.
 
به گزارش صبح ساحل، سردار "علي اکبر جاويدان" فرمانده انتظامی استان هرمزگان امروز در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي مراجعه و اعلام شکايت فردي به پليس فتا مبني بر کلاهبرداري از طريق ثبت آگهي فروش پسته در برنامه ديوار ، پيگيري موضوع بصورت ويژه در دستورکار کارشناسان پليس قرار گرفت.
وي افزود: فرد کلاهبردار با هويت جعلي در مرحله اول 20 ميليارد ريال پسته خريداري و وجه معامله را نيز پرداخت کرده و پس از جلب اعتماد مالباخته در معامله بعد مبلغ 240 ميليارد ريال خريداري و بدون پرداخت وجه به فروشنده و مالباخته ديگر پاسخگوي شاکي نبوده است.
اين مقام انتظامي استان اظهار داشت: با بررسي‌هاي فني انجام‌ شده متهم که عامل اصلي و سردسته يک باند کلاهبرداري بود شناسايي و با هماهنگي قضائي طي يک عمليات ضربتي در يکي از استان هاي همجوار دستگير شد.
فرمانده انتظامي استان هرمزگان خاطر نشان کرد: متهم دستگيرشده در بازجويي اوليه منکر موضوع بوده که پس از مواجه شدن با دلايل و مستندات موجود، صراحتا به بزه انتسابي اقرار کرده و معترف شد که خود را به عنوان يک شخص سرشناس معرفي و با جلب اعتماد شهروندان از آنان کلاهبرداري مي کرده است.

وي در ادامه به عموم شهروندان توصيه کرد : قبل از انجام هر گونه معامله در فضاي مجازي و حقيقي، حتما پس از حصول اطمينان از هويت واقعي فرد و تطبيق مدارک هويتي ، نسبت به انجام معامله اقدام نمايند و حتي‌الامکان ارتباطات و خريد و فروش‌ها را به‌ صورت حضوري انجام دهند. سردار جاويدان همچنين تاکيد کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک در فضاي مجازي ، مي توانند مراتب را از طريق سايت پليس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوريت هاي سايبري لينک ثبت گزارش هاي مردمي يا از طريق شماره 096380 مرکز فوريت هاي سايبري با کارشناسان پليس فتا در ميان بگذارند.

دیدگاه ها (0)
img