12

مهر

1403


اجتماعی

19 خرداد 1403 21:05 0 کامنت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به وجود گرد و غبار در استان و امکان تشدید آن، از مردم خواست تا از تردد غیرضروری در خیابان‌ها پرهیز کنند.

 

به گزارش صبح ساحل، مهرداد حسن زاده شنبه شب در نشست فوق‌العاده کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار در استان، با اشاره به وضعیت ناپایدار جوی و غالب شدن گرد و غبار در استان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه باید به صورت ویژه برای پاسخ به مخاطره گرد و غبار پای کار باشند و از همه ظرفیت‌ها برای اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم استفاده شود.

وی با تأکید بر صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و افزایش تند باد لحظه ای، افزود: پدیده گرد و غبار در ساعات عصرگاهی نیز وجود دارد و با تاریک شدن هوا و کاهش بیشتر دید رعایت نکات ایمنی در رانندگی شهری ضرورت دارد.

دبیر ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هرمزگان ضمن تاکید بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی ادامه داد: در شرایط تشدید پدیده گرد غبار تقویت این پدیده به همراه مه صبحگاهی دور از انتظار نخواهد بود.

 

تداوم تندبادها و بارش‌های شدید لحظه‌ای در هرمزگان تا فردا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به تمدید هشدار هواشناسی گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی و رصد فعالیت سامانه های جوی، هشدار سطح نارنجی که از عصر جمعه ۱۸ خردادماه صادر شده بود تا فردا یکشنبه تمدید و لازم است مردم استان همچنان نکات ایمنی و مراقبتی را رعایت کنند.

حسن زاده با اشاره به مشخصات قبلی اعلام شده برای این سامانه جوی، بر تقویت بارش های همرفتی در ارتفاعات استان تاکید داشته و افزود: تا فردا یکشنبه شاهد تداوم تندبادهای لحظه‌ای و بارش‌های شدید ناگهانی همراه با رعدوبرق، تگرگ و گردوخاک خواهیم بود.

وی بارش‌های شدید تگرگ در بشاگرد و سیرمند حاجی آباد را از اثرات این سامانه دانست و گفت:تا فردا همچنان تاکید بر رعایت نکات ایمنی در مناطق مرتفع بویژه در شهرستان بشاگرد است که ممکن است رگبار نسبت شدید باران همراه با رعد و برق و گاهی با تگرگ همچنین تندبادهای لحظه ای و گرد و خاک موقتی موجب غافلگیری و بروز حادثه شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، همچنان محافظت از محصولات کشاورزی و آبزی پروری، سازه‌های آبخیزداری و لایروبی کانال‌ها را مهم برشمرد و بیان کرد: باتوجه به افزایش تندبادهای لحظه ای در سواحل شرقی، بخش‌هایی از تنگه هرمز و دریای عمان، امکان محدودیت تردد دریایی وجود دارد و به دلیل پیش‌بینی بالا آمدن آب رودخانه های فصلی ،سیلابی شدن مسیل‌ها وجاری شدن روان آب‌ها، شهروندان لازم است از قرارگرفتن لحظه‌ای یا اتراق در بستر رودخانه‌ها و تردد در مسیر آبنماها به شدت خودداری کنند.

به گفته حسن‌زاده، چرای دام‌ها در دشت و دامنه کوه‌ها همچنین ورزش‌ها و تفریحات دریایی و فعالیت‌های کوهنوردی در بازه هشدار نارنجی هواشناسی باید به زمان دیگری موکول شوند.

دیدگاه ها (0)
img