تغییرات مهم لیگ قهرمانان اروپا از فصل آینده



از فصل آینده شاهد تغییرات عمده‌ای در لیگ قهرمانان اروپا خواهیم بود.

                                              

به گزارش صبح ساحل، فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان اروپا با قهرمانی رئال مادرید در ورزشگاه ومبلی به پایان رسید. فصل آینده رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار از سال ۱۹۹۲ و پس از تصویب اصلاحات توسط یوفا در ماه مه ۲۰۲۲ دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد.

تا فصل جاری ۳۲ تیم در هشت گروه چهارتیمی قرار می‌گرفتند. تیم‌ها در دور گروهی شش بازی انجام می‌دادند و دو تیم برتر هر گروه راهی دور یک‌هشتم نهایی می‌شدند.

از سال ۲۰۲۵-۲۰۲۴، مرحله گروهی لیگ قهرمانان با حضور ۳۶ تیم برگزار خواهد شد. باشگاه‌ها دیگر به صورت رفت و برگشت با سه تیم هم‌گروه بازی نخواهند کرد بلکه هر تیم باید با هشت تیم مختلف، چهار بازی خانگی و چهار بازی خارج از خانه را برگزار کند. برای تعیین بازی‌ها، تیم‌ها در چهار گلدان قرار می‌گیرند. باشگاه‌هایی که در رده‌های اول تا هشتم جدول لیگ قرار بگیرند، به مرحله یک‌هشتم نهایی راه پیدا می‌کنند و تیم‌هایی که رتبه‌های نهم تا بیست‌وچهارم را به دست می‌آورند، در بازی‌های پلی‌آف دومرحله‌ای رقابت خواهند کرد و در نهایت تیم‌هایی که رتبه ۲۵ یا کمتر را کسب کنند از دور رقابت‌ها کنار خواهند رفت.

برخلاف شیوه فعلی، تیم‌هایی که نتوانند به مرحله یک‌هشتم نهایی راه پیدا کنند، به لیگ اروپا نخواهند رفت.

از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان، مانند گذشته، دو تیم به صورت رفت و برگشت به مصاف هم می‌روند و در نهایت فینال نیز به صورت تک‌بازی خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها