اجتماعی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: برای نخستین بار پرورش نوقان کرم ابریشم در استان آغاز شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: برای نخستین بار پرورش نوقان کرم ابریشم در استان آغاز شد.
به گزارش صبح ساحل، عباس مؤیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به پرورش نوقان کرم ابریشم افزود: برای تولید کرمهای ابریشم در مرحله نخست نهالهای اصلاح شده توت، یارانهای توزیع میشود.
وی گفت: پس از آموزشهای لازم، لارو کرم ابریشم به بهره برداران تحویل میشود تا پس از دورهای دو ماهه به پیله تبدیل شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: اکنون کرمهای ابریشم در شهرستانهای بندرعباس، میناب و رودان پرورش یافته است.
مؤیدی گفت: متقاضیان هم میتوانند برای تولید نوقان کرمهای ابریشم به مراکز جهاد کشاورزی دهستان خود مراجعه کنند.
وی افزود: همچنین پیله کرم ابریشم به صورت تضمینی در مراکز جهاد کشاورزی شهرستانها از بهره برداران خریداری میشود.
در استان هرمزگان پاییز و بهار برای پرورش نوقان مناسب است.اکنون ۷ نوقاندار در استان هرمزگان فعالند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
مونتهنگرو مدعی دستگیری یک هکر مرتبط با ایران شد
بازی پرسپولیس و چادرملو با تاخیر برگزار میشود
اجتماع امشب مردم بندرعباس؛ ۵ تیر ۱۴۰۵
پخش فصل جدید «آقای قاضی» بدون بهزاد خلج
بازداشت ۵ متهم در پرونده گوشتهای مدفون
گرمازدگی؛ مشکلی اورژانسی که بیتوجهی به آن جان فرد را تهدید می کند
اسامی جدید محصولات مراقبت از موی فاقد مجوز اعلام شد
قیمت نفت امروز جمعه ۵ تیر ۱۴۰۵ در بازار جهانی
آغاز ثبتنام زائران غیرتهرانی برای وداع با رهبر شهید
اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال ایران برای دیدار با ژاپن اعلام شد
امروز آخرین فرصت ثبت نام در پذیرش کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۵
آغاز پروازهای فرودگاه کیش پس از ۴ ماه وقفه
تقویت حضور دریایی آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه به بهانه مهار چین
افزایش کشته های زلزله ونزوئلا به ۲۳۵ نفر
طلا در آستانه ثبت چهارمین کاهش هفتگی
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است