03

آبان

1403


حوادث

19 تیر 1403 08:36 0 کامنت
فروشنده ماشین کشاورزی جعلی در بندرعباس دستگیر شد. این مرد 50 ساله سابقه‌دار، مدتی قبل آگهی فروش یک دستگاه تراکتور به مبلغ حدود 7میلیارد و 500 میلیون ریال در وب‌سایت دیوار درج کرد و موفق شد با قولنامه سوری این خودرو نامرئی را به مردی اهل یکی از استان‌های همجوار و ساکن قشم به فروش برساند. مرد میانسال  به مواد مخدر اعتیاد دارد و بارها از طریق  کلاهبرداری هزینه اعتیاد خود را به دست آورده بود.
    
 جلب اعتماد مالباخته
هفته گذشته مرد جوانی با طرح شکایت مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار به بهانه فروش خودرو از وی کلاهبرداری کرده و متواری شده است به پلیس فتا شهرستان قشم مراجعه کرد. 
کارشناسان پلیس فتا در تحقیقات دریافتند که فرد کلاهبردار در بندرعباس ساکن‌است. فرمانده انتظامی استان هرمزگان در این خصوص گفت: با بررسی‌های دقیق صورت گرفته توسط کارشناسان فنی پلیس فتا مشخص شد مالباخته در سایت دیوار با آگهی فروش خودرو روبه‌رو شده که جهت خرید با آگهی‌دهنده تماس گرفته و متهم پس از جلب اعتماد مالباخته و دریافت مدارک هویتی وی با ارسال عکس قولنامه سوری و ارسال شماره کارت مبلغ
 750 میلیون تومان از وی اخذ و بعد از دریافت وجه، دیگر پاسخگوی خریدار نبوده و آگهی را نیز از صفحه مجازی خود حذف کرده است.
سردار "علی‌اکبر جاویدان" ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات پلیسی به همراه دلایل و مدارک ارتکاب جرم در بندرعباس دستگیر و به یگان منتقل کردند.
وی ادامه داد: متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هرگونه جرم انتسابی شد و با سخنان گمراه‌کننده قصد فریب مأموران را داشت که با هوشیاری کارآگاهان پلیس سایبری استان، به‌ناچار لب به اعتراف گشوده و به جرم ارتکابی خود و کلاهبرداری از مالباخته اعتراف کرد.
    
   
آگهی‌های وسوسه کننده در سایت‌های خریدوفروش کالا 
فرمانده انتظامی استان هرمزگان بابیان این‌که علی‌رغم اینکه بارها به شهروندان توصیه‌شده که‌خریدها را صرفا حضوری انجام دهند و پس از بازدید و دریافت کالا مبلغ آن را پرداخت کنند اظهار داشت:اما متأسفانه همچنان افراد فریب آگهی‌های وسوسه کننده در سایت‌های خریدوفروش کالا را می‌خورندو هدف کلاهبرداری قرار می‌گیرند.
سردار جاویدان ادامه داد:عموم مردم استان در صورت مواجهه با  هرگونه مشکل در فضای مجازی می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ و راهنمایی کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود استفاده کنند و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.irو یا با شماره تماس 096380 درخواست خود را ثبت کنند.
دیدگاه ها (0)
img