کارشناس هواشناسی هرمزگان:

رشد ابر و رگبار پراکنده باران در ارتفاعات استان پیش بینی می شود



امروز، افزایش باد جنوب شرقی بر روی دریای عمان و نقاطی از تنگه هرمز و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات، رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز در ساعات صبح تا بعدازظهر افزایش باد شرقی- جنوب شرقی در دریای عمان و محدوده تنگه هرمز و متلاطم شدن دریا پیش بینی می‌شود.
مرضیه سی سی پور افزود: توصیه می‌شود تردد شناور‌های سبک و صیادی طی این ساعات با احتیاط صورت بپذیرد.
وی گفت: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب درارتفاعات استان بویژه ارتفاعات سردشت بشاگرد، رشد ابر و رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.
سی سی پور افزود: توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی اجتناب شود. در سایر نقاط که شرایط بارشی مهیا نیست، وقوع ناپایداری موقتی به صورت تند باد لحظه‌ای و گرد و غبار محتمل خواهد بود.
کارشناس هواشناسی گفت: شنبه و یکشنبه دریای عمان و تنگه هرمز با وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی نسبتا مواج پیش بینی می‌شود. بیشینه سرعت باد طی این دور روز گاهی به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و بیشینه ارتفاع امواج گاهی به ۱۸۰ سانتی متر خواهد رسید.
وی افزود: توصیه می‌شود ضمن اجتناب از تردد شناور‌های سبک، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناور‌ها در بنادر استان صورت بپذیرد.
سی سی پور گفت: به لحاظ دمایی نوسانات دمایی تغییرات قابل ملاحظه‌ای نخواهد داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها