مراکز توزیع شناسنامه الکترونیکی افغانستان در ایران بازگشایی شد



مقامات اداره آمار و اطلاعات هیئت حاکمه طالبان در افغانستان اعلام کردند تلاش‌ها برای گشایش مراکز توزیع شناسنامه الکترونیکی در ایران، پاکستان و ترکیه ادامه دارد.

به گزارش صبح ساحل، «محمد حلیم رفیع» سخنگوی اداره آمار و اطلاعات حکومت طالبان اعلام کرد این اداره برنامه‌هایی را برای حل مشکلات مهاجرین در زمینه توزیع شناسنامه الکترونیکی در حال انجام دارد.

وی خاطرنشان کرد اخیراً نیز مرکز صدور شناسنامه الکترونیک در امارات متحده عربی گشایش یافت و روند صدور شناسنامه برای مهاجرین افغاستانی مقیم این کشور جریان دارد.

رفیع همچنین تأکید کرد به زودی مراکز توزیع شناسنامه الکترونیک برای مهاجران افغانستانی در کشورهای ایران، پاکستان و ترکیه نیز گشایش می‌یابد‌.

سخنگوی اداره آمار و اطلاعات حکومت طالبان به «آوا» گفت در حال حاضر در افغانستان 78 مرکز فعال توزیع شناسنامه الکترونیکی دارد که روزانه حدود 11 هزار شناسنامه توزیع می‌کنند.

این در حالی است که برخی مهاجرین افغانستانی در ایران و پاکستان می‌گویند به دلیل نداشتن شناسنامه الکترونیکی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

در حال حاضر نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در ایران و پاکستان، برای مهاجرین گذرنامه صادر می‌کنند، اما داشتن شناسنامه‌ الکترونیکی یکی از شروط اساسی آن است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها