قاتل در پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» از چوبه دار رهایی یافت

میله آهنی، مرز بین خشم و قتل



مردی که براثر خشم  و نزاع با همکارش، باعث مرگ وی شد با بخشش اولیاء دم از قصاص نجات یافت.حامد 10 سال قبل در شهرک صنعتی بندرعباس  با عصبانیت میله آهنی را به سمت همکارش پرتاب کرد. این میله به سر مرد جوان برخورد کرد و داستانی تلخ رقم خورد. حامد که در اعترافاتش با پشیمانی بارها  بیان داشته بود که قصد کشتن همکارش را نداشته است با تلاش تیم صلح زندان بندرعباس هم‌زمان با عاشورای حسینی آزاد شد.
  

فاجعه‌ای غم‌انگیز 

کارگاهان‌ جنایی اداره آگاهی استان هرمزگان در یکی از روزهای تابستان 1393 با اعلام قتل در شهرک صنعتی به محل حادثه رفتند. آن‌ها با پیکر خون‌آلود مرد جوان حدود 30 ساله‌ای روبرو شدند که به گفته شاهدان با پرتاب میله آهنی از سوی‌همکارش به قتل رسیده است. 
حامد از محل گریخته بود وساعتی بعد به‌عنوان متهم به قتل تحت تعقیب قرار گرفت. بررسی‌های بعدی مأموران حکایت از آن داشت که دو مرد کارگر از مدت‌ها قبل باهم اختلاف و نزاع لفظی داشتند که در روز حادثه با یکدیگر درگیر شده‌اند و همین باعث زدوخوردی شد که با میله آهنی مرگ یکی از طرفین، فرار دیگری همراه بود.حامد ساعاتی بعد دستگیر شد. وی‌هرگز تصور این را نمی‌کرد که روزی به خاطر عصبانیت،عدم کنترل و غلبه بر خشم،فاجعه‌ای غم‌انگیز را به بار آورد که برچسب قاتل را به یدک بکشد. او که "ای‌کاش‌خشمم‌ راکنترل می‌کردم" ورد زبانش بود بیان داشت که پس از گلاویز شدن،یک قدم آنطرف تر، میله آهنی را دیده و به سوی او پرتاب کرده است.  حامد به قصاص محکوم و حکم قصاص او در دیوان عالی کشور تأیید شد تا شمارش معکوس برای اجرای حکم آغاز شود.او دقایق عمرش را  با کابوس چوبه دار طی می‌کرد تا آنکه پرونده به شورای صلح زندان بندرعباس منتقل شد. 
  

 آزادی 

به گفته قاضی «پوردهقان‌فراشاه»، معاون اجرای احکام دادگستری استان هرمزگان، حامد چند روز گذشته با تلاش سرپرست و قضات اجرای احکام دادسرای مرکز استان و کاظم شاهرخ نیا صلح یار ویژه استان و عضو شورای حل اختلاف زندان بندرعباس، وی حکم آزادی‌اش با رضایت اولیا دم  را گرفت .
  

 به عشق حسین (ع) می‌بخشم

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان در این خصوص‌گفت: یک نفر از زندانیان محکوم‌به قصاص هم‌زمان با عاشورای حسینی وبا اجرای پویش «به عشق حسین (ع)می‌بخشم» در بندرعباس آزاد شد.مجتبی قهرمانی با اعلام این خبر افزود: با توجه به تأکید رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم اقدام به‌منظور اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به‌ویژه پرونده‌های قصاص نفس، پرونده این زندانی به شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد.وی اظهار کرد: برگزاری نشست‌های پی‌درپی در ماه‌های اخیر با پیگیری شورای حل اختلاف استان و مددکاران زندان موجب شد تا اولیای دم به حرمت این روز و به دلیل ارادت به حضرت سیدالشهدا (ع) از قصاص محکوم این پرونده بگذرند و درنتیجه، این زندانی پس از تحمل ۱۰ سال حبس از قصاص رهایی یافت. رئیس‌کل دادگستری استان بابیان اینکه این سومین سازش در پرونده‌های قصاص استان از ابتدای سال جاری است، از اقدام بسیار ارزشمند و فداکارانه اولیای دم در این پرونده‌قصاص و تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان شورای حل اختلاف، قضات اجرای احکام دادسرای بندرعباس، اعضای گروه جهادی اخذ رضایت در پرونده‌های قصاص و مددکاران زندان قدردانی کرد.قهرمانی ایجاد صلح و سازش بین طرفین را از شاخص‌ترین توصیه‌ها و آموزه‌های دینی دانست و ابراز امیدواری کرد: اولیای دم در سایر پرونده‌های قصاص نیز درصورتی‌که نحوه ارتکاب جرم و شرایط اجتماعی موضوع اجازه می‌دهد، با بزرگ‌منشی‌و اعلام گذشت به این پویش مردمی‌بپیوندند وبه عشق امام حسین (ع) در این امر خداپسندانه مشارکت کنند. /اسم قاتل مستعار است.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها