مرگ ناشی از بارداری در هرمزگان ۴۰.۳ درصد کاهش یافت


نویسنده: معصومه نعمتی

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه کاهش مرگ و میر ناشی از بارداری و زایمان یکی از شاخص‌های مهم بهداشتی درمانی است، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد مرگ مادران ناشی از بارداری استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰، حدود ۴۰.۳ درصد کاهش‌ داشته است.
به گزارش صبح ساحل، دکتر غلامعلی جاودان در نشستی در خصوص ارتقای شاخص‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان افزود: شاخص کاهش مرگ مادران باردار در استان هرمزگان از ۶۱ و ۲ صدم در سال ۱۴۰۰ به ۲۰ و ۹ دهم در سال ۱۴۰۲ رسیده است .
وی بیان کرد: شاخص میزان باروری در استان هرمزگان نیز به ۲.۱۴ رسیده است که نسبت به سطح کشوری بسیار مناسب است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درمورد شاخص‌های بهداشتی نیز اظهار کرد: نسبت تامین پزشک خانواده در سال ۱۴۰۰، ۸۶ درصد بود که در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ توانسته‌ایم این شاخص را به بیش از ۹۷ درصد برسانیم و تامین پزشک در مناطق مختلف استان بیشتر شده است.
دکتر جاودان همچنین با اشاره به اینکه مهم‌ترین چالشی که دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با آن مواجه هستیم، کمبود آمبولانس است، گفت: باتوجه به اینکه مدت زیادی است که آمبولانس جدید خریداری نشده و آمبولانس‌های قدیمی نیز فرسوده شده و تعدادی از آن‌ها از مدار خدمت‌رسانی خارج شده است، با کمبود آمبولانس مواجه شده‌ایم.
وی یادآور شد: البته در ابتدای سال‌جاری، تعمیر هفت دستگاه آمبولانس با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال انجام شد و این آمبولانس‌ها به چرخه خدمت بازگشتند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز کرد: خرید و تامین آمبولانس از اختیارات دانشگاه علوم پزشکی نیست و امیدواریم با تمهیداتی که مسئولان امر خواهند داشت، این مساله رفع شود و کیفیت خدمات در زمینه اورژانس افزایش پیدا کند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها