افزایش دو درصدی تردد بین شهری در خرداد ماه امسال




براساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند حمل و نقل، تردد وسایل نقلیه در خرداد ماه سال جاری در جاده‌های بین شهری کشور افزایش دو درصدی داشته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رئیس مرکز مدیریت راههای کشور گفت: در خرداد ماه سال جاری، ۶۸ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۸۶۲ تردد بین استانی وسیله نقلیه ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دو درصدی داشته است.


فخاران با اشاره به افزایش سه درصدی تردد وسایل نقلیه سبک در خرداد ماه امسال نسبت به سال گذشته و افزایش دو درصدی نسبت به ماه گذشته، افزود: بیشترین افزایش تردد وسایل نقلیه در خرداد ماه نسبت به سال گذشته، مربوط به استان هرمزگان با ۲۲ درصد لرستان با ۱۹ درصد و سیستان و بلوچستان با ۱۸ درصد بوده است و بیشترین کاهش تردد مربوط به استان‌های گیلان و یزد هرکدام ۱۰ درصد و کردستان ۷درصد بوده است.
رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: بیشینه تردد بین استانی در روز دوشنبه ۱۴ خرداد با ۲ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۴۱ وسیله نقلیه مصادف با تعطیلات نیمه خرداد و کمینه تردد بین استانی در روز چهارشنبه ۲ خرداد با تردد ۲ میلیون و ۳۲ هزار و ۸۷۸ وسیله نقلیه انجام شده است.
وی افزود: در این مدت براساس پلاک‌های ثبت شده توسط دوربین‌های پلاک‌خوان، مقاصد سفر حدود ۵۳ درصد از وسایل نقلیه تهرانی‌ها و البرزی‌ها به استان‌های قزوین، مازندران، قم، مرکزی و اصفهان بوده است و همچنین مبادی سفر حدود ۷۸ درصد از استان‌های تهران، البرز، خراسان‌رضوی، گلستان و اصفهان به مازندران و حدود ۶۷ درصد از سفر استان‌های تهران، البرز، مازندران، قزوین و اردبیل در استان گیلان ثبت شده است.
منصور فخاران در مورد تغییرات تجمعی سه ماهه سال‌جاری گفت: در سه ماهه ابتدای امسال تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پنج درصدی، تردد وسایل نقلیه سبک افزایش شش درصدی و تردد وسایل نقلیه سنگین کاهش یک درصدی را نشان می‌دهد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها