07

آبان

1403


اجتماعی

11 مرداد 1403 12:07 0 کامنت
در ستون «حواشی هفته»، به مرور اخبار و حاشیه‌هایی که در هفته گذشته پربازدید شده و مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته‌است، می‌پردازیم.
                          

                           

حذف عکس قالیباف و محسنی اژه‌ای در روزنامه جام جم
روزنامه جام جم که وابسته به صدا و سیما است، در اقدامی عجیب با دستکاری در عکس اصلی مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان، قالیباف و اژه‌ای را از عکس حذف کرد.
جلیل محبی چهره نزدیک به قالیباف در واکنش به این اقدام، با انتشار عکس اصلی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:مگر با فتوشاپ بتوانید.
وی همچنین در کانال تلگرامی خود نوشت: تحجر علاوه بر تنگ‌نظری سخیف هم هست.
                  
انتقاد از لباس ورزشکاران کاروان ایران در المپیک پاریس
                                
در آستانه‌ی برگزاری المپیک 2024پاریس و اعزام ورزشکاران ایران برای شرکت در افتتاحیه‌ی این رویداد ورزشی جهانی، تصاویری ازلباس کاروان ایران در رسانه‌ها منتشر شد که حواشی متعددی در پی داشت. برخلاف دوره‌های گذشته پیش از اعزام کاروان ورزشی ایران، مراسم رسمی‌ای برای رونمایی از لباس ورزشکاران المپیکی ایران برگزار نشد.
 پس از انتشار اولین تصاویر از لباس ورزشکاران ایران انتقادها قوت گرفت. گاهی تمسخر در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد و پس از مراسم افتتاحیه بیشتر شد.
 تا جایی که کاربران معتقد بودند که گروه ایران که با کشتی از مسیر رژه رد شد گویا یک گروه پزشکی یا پرستاری به پاریس رفته بود.
                                                           
افتتاحیه عجیب المپیک با تابلوی شام آخر
یکی از جنجالی‌ترین بخش‌های مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس، اجرای نمایشی بود که برخی آن را تقلید از «شام آخر» مسیح دانستند. اما این نمایش آن‌قدر توهین‌آمیز بود که با واکنش‌های بسیاری از سوی مخاطبان همراه بود.
بارش شدید باران باعث شد تا ورزشکاران و تماشاگران مجبور به استفاده از بارانی و چتر شوند. 
این شرایط همچنین بر کیفیت صدا و تصویر پخش زنده تأثیر منفی گذاشت. برخی از بینندگان در شبکه‌های اجتماعی این مراسم را "بدترین افتتاحیه المپیک در خاطره‌ها" توصیف کردند.
یکی از جنجالی‌ترین بخش‌های مراسم، اجرای نمایش شام آخر مسیح با حضور دگرباشان جنسی بود. این صحنه که شامل مدل‌ها، رقصنده‌ها و هنرپیشه‌های ووک بود، که با انتقاد شدید برخی مواجه شد. 

                                 

حذف نام «نیک یوسفی» از برنامه مهران مدیری
هرچند نام «محمد نیک یوسفی» پیش از این در برخی تبلیغات برنامه گل یا پوچ به عنوان کارگردان درج شده بود، از پلتفرم پخش‌کننده و تمام تبلیغات برنامه حذف شد.
در روزهای گذشته که تبلیغات شهری برنامه «گل یا پوچ» در سطح تهران اکران شده بود، نام کارگردان این برنامه روی آن‌ها دیده نمی‌شد که اکنون پیگیری‌ها نشان می‌دهد، این اقدام بر اساس مکاتبه و هماهنگی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با وزارت ارشاد رخ داده است. اگر چه نام «محمد نیک یوسفی» که از چهره های مرتبط با اغتشاشات سال گذشته است از سکوی فیلیمو و تبلیغات برنامه گل یا پوچ حذف شده است اما هنوز مشخص نیست که دلیل حذف نام این چهره به دلیل ملاحظات نهادهای امنیتی و عدم تأیید صلاحیت بوده است و یا دلیل آن اعتراض مردم و برخی رسانه ها و ملاحظات شورای صدور مجوز ساترا در خصوص این چهره مرتبط با اغتشاشات سال گذشته است؟

تگ ها:

دیدگاه ها (0)
img