12

مهر

1403


حوادث

15 مرداد 1403 08:43 0 کامنت
سرنشینان دو خودروی پژو و سمند سوخت‌بر، در محور بندرعباس به میناب (حدفاصل روستای پشتکوه) در آتش سوختند.
                
                                            
به گزارش صبح ساحل، بنا بر اعلام رئیس پلیس‌راه هرمزگان، حوالی ساعت 15 شنبه گذشته سیزدهم مردادماه جاری راننده خودرو پژو  از مسیر میناب به بندرعباس درحرکت بود که به علت حرکت در خلاف، با خودروی سمند برخورد کرد. 
در این تصادف ناگوار،  4 نفر در سنین 19 تا 30 ساله جان باختند. دو نفر آن‌ها از اتباع غیرمجاز بیگانه بودند. این سانحه دردناک با توجه  به گستردگی حجم آتش در وسط جاده باعث مسدود شدن چندین ساعته محور بندرعباس به میناب شد. این حادثه دلخراش  با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی مواجه شد. ویدیو آن بلافاصله در تمام شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست ‌شد.بسیاری از هم استانی‌ها نسبت به وقوع پرتکرار چنین حوادثی اعلام نارضایتی کردند و همچنین  کاربران فضای مجازی خواستار بررسی دقیق ابعاد حادثه شدند. 4 روز پیش نیز در غرب استان (محور کشار - بندر خمیر) تصادف بین خودرو سمند سوخ‌ بر قاچاق  و سواری پژو پارس، دو کشته بر جای گذاشت . علت حادثه انحراف به چپ سواری پژو عنوان شد.
ابعادحادثه اخیر تصادف دو خودرو سوخت‌بر  به ‌اندازه‌ای بود که موجب واکنش  فرمانده انتظامی استان هرمزگان شد. سردار جاویدان در مراسم  تکریم و معارفه رئیس پلیس راهور هرمزگان اظهار داشت: بحث خودروهای شوتی، غصه فراگیر  و درد مشترک بسیاری از استان‌ها به‌خصوص هرمزگان است. وی ادامه داد: حادثه محور بندرعباس به میناب در عصر شنبه گذشته، حادثه دردناکی بود که یک خودرو حامل سوخت  با دو سرنشین اتباع بیگانه خلاف جهت  با آن خودروی قاچاق سوخت در خط برگشت به‌شدت برخورد کرد که متأسفانه 4 نفر جان باختند. سردار جاویدان آمار چنین حوادثی را در استان بالا خواند و عنوان کرد: افراد سودجو و  فرصت‌طلب هم جان خود را از دست می‌دهند و  هم جان دیگران را به خطر می‌اندازند. 
                         
 132جان‌باخته قاچاق سوخت 
آمارهای پلیس‌راه هرمزگان نشان می دهد که در جاده‌های برون‌شهری استان‌ هرمزگان از ابتدای سال 1402 تا 14 مردادماه جاری حدود 132نفر در بحث قاچاق‌سوخت‌جان‌باختند.جان‌باختگان شامل راننده و سرنشین خودرو سوخت، عابر یا راننده و سرنشین خودرو غیر، بوده‌اند.این روایت بارها و بارها در جاده‌های استان تکرار شده است و حمل گازوییل و سوخت قاچاق با انواع خودروهای سواری معضلی است که سال‌ها گریبان‌ جاده‌های هرمزگان را گرفته است، انواع وسایل نقلیه که گاه پلاک‌خود را دستکاری کرده‌اند یا روی آن را پوشانده‌اند، یا بشکه‌ها و گالن‌های خالی بنزین و گازوئیل را به‌مقاصد نامعلومی می‌برند. در این رابطه افراد زیادی قربانی شده‌اند. علت‌های بسیاری گفته‌شده است و راهکارهای ناموفقی نیز از سوی مسئولان ارائه‌شده است. اما همچنان بمب‌های متحرک در جاده‌ها می‌تازند و سودجویان سوخت با راه‌اندازی کارناوال مرگ به فکر سود و جیب خود هستند تا جان آدمیان. پدیده قاچاق فرآورده‌های نفتی که توسط خودروهای بدون پلاک یا مخدوش انجام می‌شود همواره زمینه‌ساز حادثه‌های بسیاری در جاده‌های ارتباطی هرمزگان  شده است.
دیدگاه ها (0)
img