06

تیر

1405


اجتماعی

16 مرداد 1403 14:11 0 کامنت
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۴۲ نفر بر اثر شدت گرمای ۱۵ روز گذشته این استان در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه بستری شدند.
                                                            

به گزارش صبح ساحل، دکتر منوچهر کمالی اظهار کرد: این افراد به صورت کوتاه مدت در مراکز درمانی بستری شدند و اقدامات درمانی لازم بر روی آنها انجام شد.

وی با تاکید بر اهمیت پیشگیری از گرمازدگی و مخاطرات آن با رعایت خودمراقبتی خاطرنشان کرد: گرمازدگی می‌تواند به مشکلات جدی سلامتی منجر شود و لازم است که افراد در شرایط گرمای شدید، علاوه بر نوشیدن آب کافی، از مصرف الکترولیت‌ها و مایعات مناسب دیگر نیز غافل نشوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص علایم گرمازدگی توضیح داد: سردرد، اضطراب، تنفس سریع، ضربان قلب بالا، قرمزی صورت و در حالت پیشرفته اختلال در بینایی، شنوایی و هوشیاری، توهم، اسپاسم عضلانی و تشنج از جمله این علایم است.

کمالی با بیان اینکه مهم‌ ترین توصیه ما پیشگیری از بروز گرمازدگی است، اضافه کرد: برای این کار باید شهروندان و هم استانی ها به ویژه سالمندان، زنان باردار، کودکان و بیماران مزمن در ساعت های اوج گرما ۱۱ تا ۱۷ از خانه خارج نشوند.

وی ادامه داد: بهتر است در زمانی که با فرد گرمازده مواجه می شوید از اسفنج یا پارچه خیس برای خنک کردن وی استفاده کرده و با اورژانس ۱۱۵ برای انتقال فرد گرمازده به مراکز درمانی تماس گرفته شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یادآور شد: افراد دارای بیماری های زمینه ای از جمله قلبی و دیابت که بیشتر در معرض خطر گرمازدگی هستند باید بیشتر مراقب بوده و تا حد امکان از رفت و آمدهای غیر ضروری پرهیز کنند.

وی توصیه کرد: هرمزگانی ها در این روزها تا حد امکان از فعالیت زیاد در هوای گرم خودداری کنند، مایعات بیشتر مصرف کنند و لباس های با رنگ روشن بپوشند، و خودروهای خود را در شرایط سایه قرار دهند تا دچار گرمازدگی ناگهانی نشوند.

گرمازدگی از مشکلات شایع در روزهای گرم تابستان است که می‌تواند با افزایش عفونت‌های گوارشی و روده‌ای، ‌ تاثیرات مخربی بر سلامت افراد بگذارد، بنابراین پیشگیری از گرمازدگی با رعایت اصول خودمراقبتی امری ضروری است.

متخصصان بر این باورند که گرمازدگی زمانی ظاهر می‌شود که فرد، مدت زمان زیادی را در معرض نور آفتاب و یا دمای بالا قرار بگیرد و شدت آن بسته به میزان فعالیت بدنی، رطوبت از دست رفته و طول زمان قرار گرفتن در معرض گرما، می‌تواند از خفیف تا بسیار شدید متغیر باشد.

به دنبال پدیده‌ گرمازدگی، معمولا بدن تا حدود ۴۰ درجه سانتیگراد و ظرف مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می‌تواند افزایش دما داشته باشد و در صورت عدم رسیدگی اورژانسی به بیمار، فرد در معرض عوارض غیرقابل درمان و حتی مرگ قرار خواهد گرفت.

دیدگاه ها (0)
img
img

معاون قوه قضائیه: موتورسواری بانوان منع شرعی ندارد؛ قوه قضائیه هم موافق است

حادثه دریایی در نزدیکی سواحل عمان

شرط نتانیاهو برای خروج از لبنان/ تنها پس از خلع سلاح حزب‌الله از خاک لبنان عقب‌نشینی می‌کنیم

آخرین آمار زلزله ونزوئلا؛ 900 کشته و ده‌ها هزار مفقود

فرمول جدید استخدام دولتی؛ سهم آزمون کتبی 70 درصد شد

پروازهای تهران - دبی از 10 تیرماه از سر گرفته می‌شود

بورس هفته را سبز آغاز کرد

سازمان غذا و دارو درباره شامپوهای غیرمجاز هشدار داد

استخدام ۱۰ کارگر ساده و ۲ راننده تراکتور در بندرعباس

ویژه‌برنامه‌های جام‌جهانی در صدر توجه مخاطبان

دعوت به همکاری در آزمایشگاه همکار اداره استاندارد بندرعباس

آغاز فروش مشارکت در تولید محصول جدید سایپا از فردا + بخشنامه

آمادگی فرودگاه‌ها برای میزبانی از مسافران و مهمانان در ایام تشییع رهبر شهید

بیانیه وزارت امور خارجه درباره نقض آشکار یادداشت تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا

آخرین فرصت بهره‌مندی از معافیت سربازی مشمولان سه فرزندی و بیشتر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۵

img
خـبر فوری:

آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک