13

مهر

1403


اقتصادی

21 مرداد 1403 22:14 0 کامنت

رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در بازدید از مجتمع فولاد هرمزگان جنوب نسبت به قطعی برق اعمال شده برای این صنعت حیاتی کشور، انتقاد کرد و گفت: بدلیل ناترازی های اتفاق افتاده در حوزه انرژی، قطعی های گسترده ای برای صنایع چون فولاد هرمزگان اعمال شده که منطقی نیست؛ زیرا اقتصاد مردم را نشانه می‌گیرد.

 


به گزارش صبح ساحل، علی آقامحمدی در رابطه با اقتصاد دریامحور و صنایع هرمزگان بیان داشت: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های توسعه اقتصاد محور کشور در استان هرمزگان اجرا شده و توسعه صنایعی هستند که به آب نیاز دارند. این صنایع در جوار دریا بایستی جانمایی شوند،یکی از واحدهایی که در زمینه توسعه خود بسیار خوب کار کرده فولاد هرمزگان است و این دومین بازدید از این ما از این مجتمع است‌.علی آقامحمدی در توضیح اهمیت فولاد هرمزگان برای اقتصاد کشور گفت: این مجتمع در معیشت مردم، مدیریت منابع و نیروی انسانی کشور بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل ناترازی انرژی و اعمال قطعی برق این مجتمع منطقی نیست؛ زیرا هدف مدیران این است که با قطع برق صنایع، برق خانگی و رفاه مردم پایدار باشد؛ اما ضرر را مردم می بینند؛ زیرا با از کار افتادن تولید، بار تورم و گرانی به مردم تحمیل می‌شود‌‌.

رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با انتقاد به قطعی برق اعمال شده به صنایعی چون فولادهرمزگان گفت: راه حل های منطقی باید پیش گرفت که خط تولید‌ها خاموش نشود و توازنی بین تولید و فروش آن‌ها همواره حفظ شود و در همین راستا پیشنهاد می‌شود که برخی از صنایع را در زمینه خاموشی برق، استثنا قرار دهند.علی آقامحمدی افزود: خوشبختانه ظرفیت توان ساخت داخل کشور و قابلیت های صنعتگران در مسئله برق و انرژی کشور بسیار خوب است‌ و طرح‌های توسعه ای بسیار روشن است و می توانیم طبق برنامه هفتم به تولید روزانه ۵ تا ۶ میلیون بشکه نفت برسیم‌.رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری به موضوع قاچاق سوخت اشاره کرد و با انتقاد از گستردگی این معضل گفت: قاچاق در این ابعاد دیگر قاچاق نیست و جلوی آن بایستی گرفته شود‌. و امیدواریم دولت چهاردهم موضوع انرژی و سوخت را مدیریت کند‌.

علی آقامحمدی در خصوص بازدید امروز از فولادهرمزگان جنوب گفت: طرح های خوبی در این مجتمع اجرایی شده و نشان می دهد که مسئولان آینده نگر هستند؛ به عنوان مثال همین مورد فولاد سبز و طرح محیط زیستی بسیار خوب است؛ زیرا به زودی طرح‌هایی در اروپا اجرایی می‌شود که فولاد غیر سبز را نخواهند خرید.وی افزود: فولاد هرمزگان در زمینه مسئولیت اجتماعی بسیار خوب عمل کرده و جا دارد طرح های دیگر را هم عملیاتی کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: واحدهای تولیدی، پالایشگاه ها، نیروگاه ها و خودروها و منازل خانگی باید با استفاده از فناوری های جدید بهینه و مصرف سوخت کاهش یابد و دوم اینکه سیاست تثبیت قیمت باید کنار گذاشته شود.
آقا محمدی افزود: نیاز به جذب سرمایه های جدید در حوزه های انرژی هستیم تا این ناترازی جبران شود و دست تولید کننده را باید باز گذاشت تا بر اساس منافعش تصمیم گیری کند.

دیدگاه ها (0)
img