13

مهر

1403


اقتصادی

22 مرداد 1403 08:20 0 کامنت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان به مناسب روز حمایت از صنایع کوچک تور رسانه ای بازدید از صنایع کوچک و متوسط استان را برگزار کرد تا اصحاب رسانه چالش‌ها یا پیشرفت‌های این صنایع را از نزدیک مشاهده کنند و با گزارش‌ از شرایط آن‌ها، توسعه و ارتقا صنعت هرمزگان را به عموم مردم اطلاع رسانی کنند. پس از این بازدید‌ها مدیرعامل شهرک صنعتی استان هرمزگان از صد طرح سرمایه‌گذاری صنعتی جدید طی سال جاری خبر داد که این طرح‌ها یک گام سطح صنعتی استان هرمزگان را به رقبای همجوار خود چون کرمان نیز می‌سازد‌.
                  

خروج از رکود صنایع کوچک هرمزگان
سید امیرامیری زاد، مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان هرمزگان طی نشست خبری به مناسب روز حمایت از صنایع کوچک گفت: امروز اصحاب رسانه بازدیدی از صنایع و شهرک‌های ما انجام دادند که قطعا تهیه گزارش و انعکاس دستاوردها می‌تواند موثر باشد و ارتقای دانش عموم را نیز به همراه خواهد داشت.
امیری‌زاد خاطر نشان کرد: امروز در تقویم، روز ملی حمایت صنایع کوچک نامگذاری شده که بهانه‌ای باشد ما از این واحدها یادی کنیم و وظیفه ماست که توجه بیشتری به این واحدها داشته باشیم؛ زیرا واحدهای کوچک مثل واحدهای بزرگ نیستند و به لحاظ توانمندی نسبت به صنایع بزرگ یا به لحاظ حل مسائل و مشکلات حمایت‌های کمتری دارند.
امیری زاده با مثالی عنوان کرد که صنایع کوچک، در واقع بنگاه‌های نوپایی هستند که تا قدم به قدم راه بروند و سرپا بایستند بایستی گام به گام با آن‌ها همراهی کرد و به نسبت، نیاز به حمایت بیشتری دارند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان در توضیح وضعیت فعلی شهرک صنعتی استان افزود: در حال حاضر ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی به بهره برداری رسیده در استان داریم و تعداد شهرکها و نواحی صنعتی مصوب ما به ۳۴ عدد رسیده است.امیری‌زاد افزود: ۵۶۵ واحد صنعتی بهره برداری رسیده و اشتغال ایجاد شده بالغ بر ۸۱۰۰ نفر است و در سال‌های اخیر به تنهایی نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در سطح شهرکها اشتغال ایجاد شده و طی سه سال گذشته، بیش از ۱۳۰ واحد به بهره برداری رسیده که راه اندازی ۳۶ واحد صنعتی جدید تنها در سال گذشته بوده است‌.
سید امیرامیری‌زاد از طرح‌های سرمایه گذاری سال جاری خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ طرح سرمایه گذاری برنامه ریزی شده در دستور کار داریم.وی افزود افزایش اعتبار عمرانی استانی ۲۶ برابری داشته‌ایم و نسبت به سالیان گذشته که به‌طور مثال ۶ میلیارد تومان بوده به ۱۶۰ میلیارد تومان رسیده است، چون چیزی نزدیک به ۲۶ برابر افزایش اعتبار ما بوده است و اعتبارات احداث زیرساخت‌های ما از محل همگی منابع بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

امیری زاد افزود: در واقع اعتباراتی که در زیرساخت‌های استان هزینه شده طی سالیان اخیر بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان رسیده و این مبالغ، هزینه زیرساخت‌های داخل شهرکها شده تا وضعیت زیرساختها را جهت اجرای طرح‌های صنعتی به سطح مناسبی برساند‌.
امیری‌زاد به بخش نرم افزاری حوزه صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: در حوزه خدمات نرم افزار، بحث آموزش کارآفرینی، آموزش‌های مهارتی و آموزش‌های مدیریتی را داریم. حتی طی یک برنامه‌ریزی آموزش کارآفرین‌هارا در نظر گرفته ایم و سال گذشته بالغ بر ۱۰۲ دوره آموزشی برگزار شده است و بیش از ۱۸۲۰ نفر آموزش دیده‌اند و بالغ بر ۱۵ هزار نفرساعت فقط بحث آموزش را راهبری کردیم‌.
مدیرعامل شهرک صنعتی استان هرمزگان تشریح کرد: طی سال گذشته از ۹۴ واحد صنعتی حمایت شده که از نمایشگاه داخلی و خارجی بازدید کرده‌اند و راه اندازی مجدد واحدهای راکد هم ۴۵ واحد بوده و در حال حاضر زیر ۷ درصد واحدهای صنعتی ما راکد است‌.

دیدگاه ها (0)
img