آیت الله نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس:

سنگر نماز جمعه تریبون آزادی برای گفتن حقایق و انتقاد از وجود مشکلات است



 صبح ساحل، سیاسی _  انتقاد از افزایش گرانی در سطح جامعه، محکومیت اهانت کنندگان به ساحت امامان معصوم، گفت و گوی ایران اسلامی با نمایندگان 1+5 و طرح مشکلات محلی از جمله موضوعاتی بود که ائمه جمعه سراسر هرمزگان در خطبه های این هفته بدان پرداختند. اما اظهارات آیت الله نعیم آبادی در پاسخ به کسانی که طرح مشکلات مردم از تریبون های عمومی را بر نمی تابند مهمترین بخش از نماز آدینه این هفته بود.

سرعت گرانی از سرعت فانتوم بیشتر شده است

 امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه گرانی امروز به شدت قشر آسبپذیر جامعه را آزار می دهد، گفت: سرعت افزایش قیمت ها و گران شدن کالاها هم اکنون از سرعت هواپیمای فانتوم هم بیشتر شده است. آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به وجود برخی از مشکلات اظهار داشت: گرانی امروز به شدت قشر آسیب پذیر جامعه را آزار می دهد و سرعت افزایش قیمت ها و گران شدن کالاها هم اکنون "از سرعت هواپیمای فانتوم هم بیشتر شده" و مسئولان باید به فکر مهار این گرانی ها باشند. وی گفت: در بسیاری مواقع ریشه گرانی در بی نظارتی است و مسئولان باید توجه داشته باشند که قبول نکردن مشکل موجب از بین رفتن آن اشکال نمی شود و باید این موارد را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برای پیازکاران تدبیری اندیشیده نشده است، گفت: بسیاری از پیازها از بین رفت و برای آن بهانه های مختلفی آورده شد اما هم اکنون محصولات سیب زمینی نیز در حال از بین رفتن است و مسئولان باید بیشتر به فکر باشند.نعیم آبادی اضافه کرد: ائمه جمعه خیرخواه نظام و بیان نظام هستند و اگر انتقاد نکنند سنگرهای نمازجمعه خاموش خواهد شد که در این صورت مشکلات بیشتری ایجاد می شود.امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه قصد تخریب دولت را ندارد افزود: دولت که معصوم نیست و ما باید مشکلات موجود را مطرح کنیم.نعیم آبادی اضافه کرد: سنگر نماز جمعه تریبون آزادی برای گفتن حقایق و انتقاد از وجود مشکلات است.وی ادامه داد: من همواره در دوران دولتهای مختلف در خطبه های نماز جمعه هر مشکلی را که به ذهنم آمده بیان کرده ام و هیچ گاه قصد تخریب فردی را نداشته ام.

نعیم آبادی تاکید کرد: بزرگترین خطر در راستای تحقق آزادی بیان این است که هر زمان انتقاد کنی بگویند فرد منتقد چشم دیدن دولت را ندارد در حالی که با نگفتن مشکلات، هیچ وقت مشکلی برطرف نخواهد شد.وی با بیان اینکه متاسفانه کسانی هستند که پس از هر انتقاد از رهبری خرج می کنند، افزود: این امر به منزله خطری بزرگ برای جامعه است.وی گفت: متاسفانه برخی از منتقدان طرح هدفمندی را منحرف از خط رهبری می دانند در حالی که رهبری با وجود تایید کلیات این طرح در مورد کیفیت اجرای جزئیات آن بحثی را مطرح نکرده اند.

نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به سفرش به روستای چاری اشاره کرد و بیان داشت: در این روستا فردی اهل شمیران در یک حرکت خیرخواهانه برای تمامی 16 خانوار روستا 16 واحد مسکونی همراه با یک مسجد احداث کرد و این اقدام در حالی صورت گرفت که چشمان بسیاری از توانمندان استان هرمزگان این روستا را ندیده و در گذشته برای این روستا کاری نکردند.وی ادامه داد: متاسفانه این روستا به شدت با مشکل راه و همچنین آب لوله کشی مواجه است که لازم است مسئولان در این خصوص برای روستای چاری، چاره اندیشی کنند.خطیب نماز جمعه بندرعباس سالروز شهادت حضرت امام هادی(ع) را تسلیت گفت و یادآور شد: استکبار کور خوانده اگر فکر می کند با اهانت به ائمه اطهار(ع) میزان عشق مسلمانان به این بزرگان کاهش مییابد.وی گفت: این اقدامات نشان دهنده این است که ارزش های ما برای مستکبران مشکل ایجاد کرده است.نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با محکومیت مجدد اهانت به ساحت مقدس ائمه، اظهار داشت: ما طی سالهای اخیر ارزشهای خود را به خوبی شناخته ایم و در راه حفظ این ارزشها شهید داده ایم.

منافع شهرستان جاسک اولویت مسوولان باشد  

جاسک- مرادی-خبرنگار صبح ساحل: حجت الاسلام جواد غلامی زاده امام جمعه جاسک درخطبه های نماز گفت:رزمندگان غیور اسلام درطول هشت سال جنگ تحمیلی با رشادت وسربلندی مقابل دشمن جنگیدندوبه پیروزی رسیدند.

وی افزود:سوم خرداد روز بزرگی است که همیشه در ذهن ملت ایران ماندگار جاودان است.امام جمعه جاسک در ادامه گفت:ملت ایران با پایداری وصبر این تحریم ها رابه نحوی به آمریکا وغرب بر خواهند گرداند.امام جمعه جاسک خاطرنشان کرد:مدتها است که تحلیل گران سیاسی درکشورهای مختلف با دقت به تحولات آمریکا نگاه کرده وعده ای از آنها معتقدندکه نشانه هایی از زوال ابرقدرتی این کشوردیده شده است که شامل شکستهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در چند سال اخیر است.وی بر لزوم توجه ویژه وهمگانی بخصوص ازسوی مسوولین ومتولیان کشور به شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب بنام تولید ملی حمایت از کاروسرمایه ایرانی لقب گرفته است تاکید وتلاش در راستای ارتقای تولید ملی و حرمت نهادن به کاروسرمایه ایرانی را تقویت اقتصادی کشور عنوان کرد.وی با اشاره به روز نسیم مهر در حمایت از خانواده های زندانیان جرایم غیرعمد گفت: باید نسبت به این زندانیان که ناخواسته  به زندان رفته اند با مهربانی رفتار کنیم ومراقب خانواده های آنان نیز باشیم تا آسیب نبینند.امام جمعه جاسک ضمن گلایه ازعملکرد دستگاه های اجرایی شهرستان گفت: مصوبات سفر استاندار از جانب مدیران دستگاه های اجرایی پیگیری نمی شود ومنافع شهرستان اولویت اول و آخر مسئولین و دغدغه آنها باشد.   نمایندگان مجلس از گرایشات حزبی و جناحی پرهیز کنند 

حاجی آباد-ماندگاری-خبرنگار صبح ساحل: حجت الاسلام مختاری امام جمعه حاجی آبادگفت: مقام معظم رهبری درجمع کثیری از ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس فرمودند: بدانید بعداز جهاد اصغر نوبت جهاد اکبر است که به مراتب سخت تر است.

دوران دفاع مقدس باهمه سختی ها ومشکلات جهاد اصغر بود وجهاد اکبر دوران امروز ماست. حتی لازمه مقابله با جهاد اکبر راداشتن تقوی دانست. مقا م معطم رهبری فرمودند:همه مسوولین باید درمسیر اهداف انقلاب حرکت نمایندو خادم ملت باشند. امام جمعه حاجی آباد از نمایندگان مجلس نهم خواست که درکنار هم به مردم خدمت کنندواز گرایشات حزبی وجناحی کناره گیری کنند. وی همچنین ازمسوولین نظام خواست که درمقابل اهداف هستهای ایران استقامت و پایمردی نشان دهند.

وهابیت یك فرقه خطرناك و انحرافی است  

امام جمعه قشم گفت: وهابیت یك فرقه خطرناك و انحرافی است و جوانان مواظب باشند كه در دامن این فرقه گرفتار نشوند. 

حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته قشم افزود: این فرقه از تفكرات فردی به نام ابن تیمیه پیروی می كند كه بسیاری از علمای اهل سنت نیز افكار او را كفرآمیز دانسته و حتی برخی از آنها او را منافق و برخی دیگر زندیق دانسته اند. وی با هشدار به برخی از كسانی كه چنین فرقه ای را در ایران و در جزیره قشم می خواهند تبلیغ كنند، تصریح كرد: در ایران اسلامی و جزیره قشم جایی برای فرقه منحرف وهابیت وجود ندارد. امام جمعه قشم در بخش دیگری از این خطبه ها به تشریح اهمیت درست هزینه كردن از بیت المال از دیدگاه امام خمینی(ره) پرداخت و از مسوولان خواست در صرف بیت المال نهایت دقت و احتیاط را به عمل بیاورند تا خدشه ای به این امانت الهی وارد نشود.

براساس این گزارش خطیب نماز جمعه این هفته قشم در ادامه خطبه ها با تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) آثار معنوی آن حضرت را بسیار ارزشمند خواند وگفت: تفسیر قرآن و تفسیر بزرگ آن امام همام با 120جلد كتاب یكی از مهمترین آثار امام هادی (ع) است كه متاسفانه این كتاب ها در دسترس نیست و ما از این منبع نورانی محروم هستیم و همچنین زیارت جامعه كبیره از شاهكارهای آن حضرت است كه یك كلاس جامع امام شناسی و درس بزرگ مبارزاتی با حاكمان زورگو است. به گفته وی امام هادی (ع) در مقابل حاكمان زورگو دوران خود ایستاد و به همین دلیل مورد خشم بنی عباس قرار گرفت و امروز نیز ادامه دهندگان راه بنی عباس یعنی وهابیون حرم مطهر آن امام را منفجر می كنند. حجت الاسلام حسن زاده در بخش دیگری از این خطبه ها با تاكید بر ضرورت حمایت از خانواده زندانیان به هفته بدون دخانیات اشاره كرد و گفت: این هفته باید به كل سال تعمیم یابد و بخصوص جوانان از استعمال دخانیات از جمله قلیان بپرهیزند كه آغاز سقوط آنها به ورطه نابودی است. امام جمعه قشم در تاكید پرهیز از استعمال دخانیات به ذكر آمارهای مربوط به خسارات مالی و جانی این بلای خانمان سوز پرداخت و خاطرنشان كرد: این بلا در دنیا روزانه افزون بر 15هزار نفر را به كام مرگ می فرستد و هزینه مصرف فقط سیگار در ایران روزی 50میلیارد ریال است و سه برابر آن نیز برای درمان بیماری های ناشی از مصرف سیگار هزینه می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها